|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / HRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
HRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projekt v mezinárodním virtuálním týmu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/HRP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům základní poznatky o specifikách spolupráce v mezinárodních virtuálních týmech. Prohloubit dovednosti pracovat v mezinárodních týmech prostřednictvím řešení a zpracování vybraných témat z oblasti řízení lidských zdrojů. Rozvíjet jazykové kompetence studentů. Poskytnout zkušenosti z mezinárodní odborné spolupráce, které přispějí ke zvýšení konkurenceschopnosti studentů na trhu práce.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k získání zápočtu:
- aktivní účast na workshopech,
- aktivní zapojení do řešení mezinárodního projektu na zadané téma,
- týmová prezentace a obhajoba daného tématu,
- zpracování týmové závěrečné zprávy z projektu (řešeného tématu).
Prezentace i závěrečná zpráva budou zpracovány v anglickém jazyce.
|
Obsah
|
Specifika spolupráce v mezinárodních týmech a charakteristika týmové práce ve virtuálním prostředí. Řešení zvoleného tématu primárně z oblasti řízení lidských zdrojů v mezinárodním týmu. Prezentace výstupů týmové práce. Praktická část výuky je organizována formou společných workshopů, týmové spolupráce a společných konzultací. Předmět je veden v anglickém jazyce. Studentům je po úspěšném absolvování předmětu udělen certifikát.
Program výuky
Předmět je organizován blokově formou úvodní odborné přednášky, workshopů, průběžných týmových konzultací a konzultací s odbornými garanty.
Úvodní přednáška
- organizace předmětu, harmonogram aktivit
- představení a diskuze témat pro týmové zpracování
- specifika spolupráce v mezinárodních týmech,interkulturní rozdíly, komunikace
- specifika týmové práce ve virtuálním prostředí, výhody a nevýhody, kumunikační nástroje
Společný mezinárodní workshop
- rozdělení studentů do mezinárodních týmů
- zadání témat,diskuse k tématům
- představení týmů + diskuse návrhu postupů zpracování tématu
- sestavení harmonogramu prací v týmech
- odborná témata - primárně z oblasti řízení lidských zdrojů - jsou vždy aktualizována na daný akademický rok
Průběžný mezinárodní workshop
- prezentace dílčích výstupů jednotlivých týmů
Týmové konzultace
- online konzultace členů týmu + konzultace s odbornými garanty
Závěrečný mezinárodní workshop
- finální prezentace a obhajoba výstupů jednotlivých týmů
- panelová diskuze k tématům
- evaluace týmových výstupů + týmové spolupráce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nový, Ivan. Interkulturální management : lidé, kultura a management. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-260-3.
-
Základní:
Steers, R., M., Osland, J. Management across cultures: challenges, strategies, and skills. Cambridge, 2020. ISBN 978-1-108-71759-5.
-
Základní:
Powers, T. Virtual teams for dummies. Hoboken, 2018. ISBN 978-1-119-45380-2.
-
Doporučená:
Lustig, Myron W.; Koester, Jolene. Intercultural competence : interpersonal communication across cultures. 6th ed. Boston : Allyn & Bacon, 2010. ISBN 0-205-59575-8.
-
Doporučená:
Nový, Ivan; Schroll-Machl, Sylvia. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Praha : Management Press, 1999. ISBN 80-7261-009-0.
-
Doporučená:
Lane, Henry W.; Maznevski, Martha L. International management behavior : global and sustainable leadership. Seventh edition. 2014. ISBN 978-1-118-52737-5.
-
Doporučená:
Duarte, D. L., Snyder, N. T. Mastering Virtual Teams: Strategies, Tools and Techniques that Succeed. 3rd ed.. San Francisco: Jossey-Bass, 2006. ISBN 10:0787982806.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
24
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
12
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Zvládnout anglický jazyk na středně pokročilé úrovni |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
má základní znalost z oblasti řízení lidských zdrojů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat vhodně postupy a zásady pro spolupráci v mezinárodním týmu
řešit a zpracovat vybrané téma z oblasti řízení lidských zdrojů
napsat v anglickém jazyce společnou závěrečnou zprávu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat různé komunikační nástroje pro komunikaci mezi členy týmu |
komunikovat efektivně a spolupracovat se studenty z jiných zemí |
prezentovat v anglickém jazyce řešenou problematiku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
E-learning, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|