|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / APMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
APMO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pravděpodobnostní modely v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSO/APMO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předat přehled o vybraných pravděpodobnostních modelech (Markovovy řetězce, modely teorie front a modely teorie zásob) a naučit aplikaci modelů při manažerském rozhodování.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky zápočtu : Samostatné písemné zpracování individuálně zadané seminární práce.
Obsah, organizace a podmínky zkoušky : Zkouška je písemná a ústní, zaměřená na prověření jak teoretických znalostí, tak i schopnost řešení praktických úloh. Do výsledku zkoušky je zahrnuto i obhájení zpracované seminární práce. Při zkoušce je hodnocena především schopnost aktivně ovládat tématické okruhy v rozsahu daném přednáškami a vybranými partiemi základní a doporučené literatury.
Bodové hodnocení (max. 26 bodů): - semestrální práce - max. 5 bodů, - písemný test (3 příklady) - max. 15 bodů, - ústní zkouška - max. 6 bodů,
Klasifikace zkoušky: výborně 21-26 bodů, velmi dobře 17-20 bodů, dobře 13-16 bodů, nevyhověl 0 - 12 bodů.
|
Obsah
|
Úvod do matematických modelů v ekonomii a základní pojmy z teorie systémů
Stochastické procesy, Markovovy řetězce
Rozhodovací procesy v markovských systémech
Příklady použití markovových řetězců
Systémy hromadné obsluhy (SHO)
Optimalizace v modelech SHO
Teorie zásob
Deterministické modely zásob
Stochastické modely zásob
Modelování systému zásob pomocí modelů hromadné obsluhy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ANDERSON, D. R. - SWEENEY, D. J. - WILLIAMS, T. A. An Introduction to Manaagement Science - Quantitative Approaches to Decision Making.
-
Základní:
LUKÁŠ, L. Pravděpodobnostní modely. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-388-4.
-
Základní:
LUKÁŠ, L. Pravděpodobnostní modely některých manažerských úloh. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-402-3.
-
Základní:
LUKÁŠ, L. Pravděpodobnostní modely v managementu - Markovovy řetězce a systémy hromadné obsluhy. Academia, Praha, 2009. ISBN 978-80-200-1704=8.
-
Základní:
RENDER, B., HANNA, M. E., STAIR, R. M. Jr. Quantitative analysis for management. 1eight ed. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0-13-049543-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
splnit předměty statistika a operační výzkum |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
N/A |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět základům práce se sw Mathematica |
používat Markovovy řetězce s různými aplikacemi v marketingu, podnikové sféře a financích |
využívat modely systémů hromadné obsluhy s ekonomickými aplikacemi (např. M/M/1, M/M/m, M/M/m/./r, atd.) |
aplikovat různé klasické modely teorie zásob jak deterministické tak i stochastické (např. statický model se stochastickou poptávkou, modely EOQ, POQ, multi-komoditní modely, dynamické modely se stochastickou poptávkou, modely (Q,r), (s,S), atd.) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
N/A |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|