|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / KMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
KMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kvantitativní metody v managementu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
227 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s vybranými pravděpodobnostními modely využitelnými v managementu (Markovovy řetězce, modely teorie front a modely teorie zásob) a naučit je pomocí dostupných programových prostředků aplikovat tyto modely při řešení problémů při manažerském rozhodování.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
Vypracovat seminární práci.
Zápočtový test.
Zkouška:
Zkouška je kombinovaná, skládá se z praktické části a teoretické části.
Podrobnější informace jsou uvedeny v Moodle.
|
Obsah
|
Úvod do modelování a matematických modelů v managementu
Stochastické modely
Markovovy řetězce
Rozhodovací procesy v markovských systémech
Simulace jako metoda analýzy podnikových procesů
Simulační modely
Simulační software
Systémy hromadné obsluhy (SHO)
Optimalizace v modelech SHO s využitím simulačních metod
Teorie zásob
Modely řízení zásob a jejich řešení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lukáš, L. Pravděpodobnostní modely v managementu - Markovovy řetězce a systémy hromadné obsluhy. Academia Praha, 2009. ISBN 978-80-200-1704-8.
-
Základní:
Dlouhý, Martin. Simulace podnikových procesů. 2., rozš. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3449-8.
-
Doporučená:
Plevný, Miroslav; Žižka, Miroslav. Modelování a optimalizace v manažerském rozhodování. Vyd. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-933-3.
-
Doporučená:
Lukáš, L. Pravděpodobnostní modely v managementu - Teorie zásob a statistický popis poptávky. Praha, 2012. ISBN 978-80-200-2005-5.
-
Doporučená:
Neapolitan, Richard E. Probabilistic methods for financial and marketing informatics. 1st pub. San Francisco : Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0-08-055567-6.
-
Doporučená:
Schwarz, Maike. Stochastic models in inventory theory. Aachen : Shaker Verlag, 2004. ISBN 3-8322-2876-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
24
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát pojmy podnikové ekonomiky a managementu |
rozumět znalostem matematiky a statistiky na bakalářské úrovni ekonomických studijních programů |
ovládat základní pojmy a nástroje z oblasti operačního výzkumu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
charakterizovat náhodnou veličinu pomocí rozdělení a spočítat její charakteristiky |
zvolit vhodné rozdělení náhodné veličiny a použít jej pro řešení praktických problémů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit a definovat vybrané manažerské problémy, které modelovat pomocí stochastických modelů |
identifikovat relevantní údaje, vazby a vztahy potřebné pro vyřešení zadaného problému |
vyhodnotit získané řešení a interpretovat je z hlediska původně zadaného prakticky orientovaného problému |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit model zadaného problému a zvolit vhodnou metodu pro jeho řešení |
vyřešit konkrétní pravděpodobnostní model s využitím simulačních technik |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
N/A |
|
|
|
|