|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AC8B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AC8B
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hospodářská angličtina 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
294 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SMA/AC8B
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty efektivně komunikovat v obchodním a pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty s výchozími jazykovými kompetencemi úrovně B1 kompetencemi na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- aktivní účast, doporučená docházka
- splnění úkolů zadaných na Courseware v požadovaném termínu dle pokynů vyučujícího
- splnění zápočtového testu na 75 %, test možno opakovat dvakrát.
Kurz je úspěšně ukončen složením ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1. informace o kurzu
opakování slovesných časů
příprava a zařizování služební cesty
emailová komunikace
2. vliv moderních komunikačních technologií na služební cesty
perfektní tvary modálních sloves
problematika obchodních konferencí
3. navazování kontaktů na konferenci
firemní schůze
slovní zásoba k průběhu a organizaci schůzí
4. výhody a nevýhody různých typů schůzí
finanční stránka prodeje a odbytu
trpný rod k vyjádření názoru
vazby k vyjádření doporučení či návrhu
5. opakování probrané gramatiky
sociální média a zákazník
kolokace slovesa s podstatným jménem v obchodním kontextu
email informující o konání schůze
email obsahující informace o firmě
užívání určitého členu
6. firma a životní prostředí
ekologické pracovní prostředí
způsoby vyjádření příčiny
email obsahující návrh na zlepšení
průzkum názoru zaměstnanců ohledně pracovních podmínek
7. slovesa a pravidla užívaná pro nepřímou řeč
fráze blíže určující množství či počet
opakování
písemná zpráva o výsledcích průzkumu
pojem offshoring a outsourcing, pro a proti
8. podmínková souvětí 3. typu
písemný návrh na zadání práce vnější firmě
spokojenost zákazníků a jejich loajalita
slovní zásoba z oblasti výsledků hospodářské činnosti
vztažné věty
9. komunikace se zákazníky
kolokace přídavného jména s podstatným jménem
zájmena it, this, that
10. korespondence se zákazníky
slovní zásoba last a latest
dopis vyjadřující stížnost
fráze užívané k vyjádření výsledku
11. omluvný dopis nebo email
podnikání napříč kulturami
email informující o pracovní nabídce
12. fráze následované infinitivem nebo tvarem -ing
opakování
13. zápočtový test
výsledek zápočtového testu
hodnocení kurzu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom a Moodlu se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Bc. Tereza Adamcová (100%),
Mgr. Václav Fišer (100%),
Arniel Habac (100%),
Mgr. Tereza Havránková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jitka Kliková (100%),
Nataliia Postoiuk, PhD (100%),
Christopher Charles Purcell (100%),
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Květoslava Šimková (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Brook-Hart, Guy. Business Benchmark: Upper Intermediate. CUP Cambridge, 2013. ISBN 978-1-107-68098-2.
-
Rozšiřující:
TULLIS, G.; TRAPPE, T. New Insights into Business, Student´s Book. London: Longman, 2004. ISBN 978-0-582848870.
-
Doporučená:
ECONOMIA. Business Spotlight: Angličtina pro mezinárodní komunikaci. Praha: Economia.
-
Doporučená:
MASCULL, B. Business Vocabulary in Use, Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-74862-9.
-
Doporučená:
McCarthy, Michael. Grammar for business. Cambridge : Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-72720-4.
-
Doporučená:
kolektiv autorů. Oxford Business English Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 9780194315845.
-
Doporučená:
ASHLEY, A. Oxford Handbook of Commercial Correspondence (new edition). Oxford: Oxfordu University Press, 2003. ISBN 978-0-19-457213-2.
-
Doporučená:
Naunton, I. Profile 3: upper intermediate. Student' s book. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457577-2.
-
Doporučená:
ALLISON, J. The Business 2.0 Intermediate, Student´s Book. Oxford: Macmillan, 2013. ISBN 978-0-230-43788-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
22
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- identifikovat situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit otázku na podmět a na předmět |
- rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
- identifikovat statická a dynamická slovesa |
- vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni B1 dle SERR |
- rozlišit vazbu used to |
- identifikovat situace pro užití předpřítomného a minulého času |
- pojmenovat identifikátory předpřítomného a minulého času |
- rozlišit rozdíl mezi vazbou going to a will |
- vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
- rozlišit 1. a 2. kondicionál |
- identifikovat modální slovesa pro přítomnost, budoucnost a minulost |
- rozlišit gerundiální a infinitivní vazby na úrovni B1 dle SERR |
- identifikovat tvary trpného rodu v různých časech |
- rozlišit tvary předminulého času |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
- analyzovat a shrnout obsah textů na témata, která se týkají práce. školy nebo volného času |
- analyzovat slyšený text, který se týká současných událostí nebo oblasti osobního či pracovního zájmu,
pokud je vysloven zřetelně
|
- zapojit se bez přípravy do hovoru o tématech, která jsou mu známa, o než se zajímá nebo se týkají
každodenního života
|
- zdůvodnit své názory, plány či přání |
-napsat srozumitelné souvislé texty na témata, která dobře zná |
- napsat osobní dopis popisující zážitky dojmy |
- formulovat požadavky v jednoduchých větách |
- sepsat jednoduchý obchodní dopis nebo e-mail |
- domluvit se při jednoduchém obchodním jednání, které nevyžaduje odbornou znalost jazyka |
- vést telefonní rozhovor |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit perfektní tvary modálních sloves |
- rozlišit tvary pasiva ve formálním stylu
|
- identifikovat výrazy a vazby pro vyjádření příčiny |
- identifikovat slovesa užívaná pro nepřímou řeč |
- vyjmenovat pravidla jimiž se řídí nepřímá řeč |
- rozlišit tvary 3. kondicionálu |
- rozlišit vztažná zájmena ve vztažných větách vypustitelných a nevypustitelných |
- vyjmenovat vazby pro vyjádření důsledku |
- identifikovat adverbiální a jmenné kolokace vyžadující následnou -ing vazbu |
- rozlišit výrazy travel, trip, journey |
- identifikovat kolokace spojené s obchodní schůzkou |
- rozlišit kolokace přídavného jména s podstatným v obchodním kontextu |
- identifikovat slovní zásobu spojenou s hospodářským výsledkem |
- rozlišit výrazy way a method |
- rozlišit výrazy last a latest |
- identifikovat fráze blíže určující množství či počet |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- zapojit se do diskuse o problematice služebních cest a pracovních schůzí |
- charakterizovat problémy spojené s organizací konference |
- písemně sumarizovat výsledky průzkumu |
- analyzovat slyšený text na probraná témata |
- vysvětlit roli sociálních médií ve firmě |
- analyzovat environmentální chování firmy |
- objasnit výhody a nevýhody, které přináší outsourcing a offshoring |
- charakterizovat firemní kulturu a problémy spojené s prací v zahraničí |
- napsat e-mail požadující a podávající informace spojené se služební cestou nebo konferencí |
- napsat e-mail informující o konání schůze |
- napsat e-mail obsahující informace o firmě |
- napsat omluvný e-mail nebo dopis |
- písemně sepsat návrh na zlepšení pracovních podmínek |
- sepsat stížnost |
- písemně oznámit pracovní nabídku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|