|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / ADU1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
ADU1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina pro doktorandy FDU 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je vyučován v anglickém jazyce a je určen studentům doktorského studia FDU s výchozími jazykovými kompetencemi na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Cílem kurzu je upevnění vybraných gramatických jevů a slovní zásoby užívaných v odborném stylu. Kurz je přípravou na ADU 2.
|
Požadavky na studenta
|
docházka doporučená, aktivní účast
úspěšné splnění závěrečného testu na 75%, test lze opakovat 2x
|
Obsah
|
1. informace o kurzu,
analýza potřeb studentů doktorského studia
2. přehled slovesných časů a jejich použití,
činný a trpný rod v akademické angličtině
studium na univerzitě, slovní zásoba a fráze
3. tvoření sloves pomocí předpon a přípon
slovesa do, make, take, say, tell, speak, talk, give
ZČU v Plzni, představení univerzity
4. podstatná jména počitatelná a nepočitatelná,
tvoření podstatných jmen, jmenné vazby v akademické angličtině
poslech odborné přednášky
5. přídavná jména tvořená pomocí předpon a přípon,
adjektivní vazby, pozice adjektiv
slidy, grafy, tabulky, diagramy, slovní zásoba
6. shoda podmětu s přísudkem, pravidla a výjimky
typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní
7. vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast
čtení a reprodukce odborného textu
8. vedlejší věty účelové, příčina a následek
slovní zásoba a způsoby neurčitého vyjádření
9. vedlejší věty podmínkové a časové
parafrázování
10. vedlejší věty vztažné,
shrnutí obsahu kratšího textu
11. předložky a předložkové fráze
hedgování v akademickém jazyce, komunikační strategie
12. test
13. závěrečné hodnocení, zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového |
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
-rozlišit otázku přímou a nepřímou |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
-porozumět delším promluvám či přednáškám |
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
-rozlišit slovesné časy a situace pro jejich použití v akademické angličtině |
-charakterizovat roli trpného rodu v akademické angličtině |
-identifikovat slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
-rozlišit prefixy a sufixy a jejich význam v akademické angličtině |
-rozlišit význam sloves do, make, take, say, tell, speak, talk, give a jejich kolokací |
-charakterizovat úlohu jmenných a adjektivních vazeb v odborném stylu |
-pojmenovat typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní |
-charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
-identifikovat vedlejší věty podmínkové a časové |
-rozpoznat roli parafrázování v odborném textu |
-identifikovat vztažné věty
|
-charakterizovat způsoby shrnutí obsahu kratšího textu |
-rozpoznat hedgování v akademické angličtině, způsoby komunikace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
-použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
-použít správně slovesné časy a trpný rod v akademické angličtině |
-vysvětlit význam sufixů a prefixů v odborném textu |
-použít správně sloveso do, make, take, say, tell, speak, talk, give, včetně kolokací |
-analyzovat jmenné a adjektivní vazby v odborném stylu |
-popsat různé typy grafického znázornění včetně slovní zásoby popisující trendy a změny |
-aplikovat znalosti o shodě podmětu s přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
-použít vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
-použít vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
-použít vedlejší věty podmínkové a časové |
-shrnout a parafrázovat kratší odborný text |
-použít vztažné věty |
-použít komunikační strategii hedgování |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
|
|
|
|