|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština A
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
13 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2 dle SERR
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečný, shrnující test splněný na 75%.
Ústní pohovor v rozsahu konverzačních dovedností A2-B1 .
|
Obsah
|
1.-2.Vztahy mezi lidmi.
3.Charakteristika člověka. Společenské normy chování různých národů.
4.Můj byt, můj dům.
5.Život ve městě a na vesnici.
6.Stravování, ruská kuchyně.
7.Svátky, tradice, blahopřání, rodinné vztahy, svátky, tradice.
8.Doprava, cestování, městská doprava, orientace ve městě.
9.Volný čas. Počasí.
10.Rusko a Česká republika na mapě světa.
11.Významné osobnosti (Rusko, ČR, Plzeň).
12.Problémy ekologie, ochran přírody.
13.Shrnutí učiva kurzu RA. Příprava k ústní zkoušce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Golovatina, V., Menclová E., Rykovská M., Sedláčková O.:. Beseda i ekzamen. Frau. Plzeň, 2015. ISBN 978-80-7489-256-1.
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 3. Frau. Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Autorský kolektiv Lingea. Gramatika současné ruštiny. Lingea, 2012. ISBN 978-80-87471-45-6.
-
Doporučená:
Malyšev G.G., Malyševa N.G. O Rusku a Rusech. Zlatoust, Petrohrad, 2015. ISBN 978-5-865547-605-.
-
Doporučená:
Skokan, Ladislav. Reálie Ruska. Vydání první. 2009. ISBN 978-80-7373-076-5.
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. Vyd. 2. Voznice : Leda, 2014. ISBN 978-80-7335-379-7.
-
Doporučená:
Kabyszewa I.; Krzysztof K. Ruština ? školní kurz gramatiky. INFOA, 2011. ISBN 978-80-7240-673-9.
-
Doporučená:
Pešková , Michaela. www.ruskerealie.zcu.cz.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
klasifikovat slovesa podle způsobu časování
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
porovnat skloňování podstatných jmen
rozlišit a využít slovesa pohybu
klasifikovat slovesa vyjadřující učení
vyjmenovat nejznámější památky města |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
popsat aktivity ve volném čase
sestavit jednoduchý inzerát
srovnat systém školství v RF a ČR; popsat vyučování a vyjmenovat předměty
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky
popsat proces nakupování
sestavit jednoduché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
rozlišit tvary přídavných jmen
klasifikovat slovesa vyjadřující učení a oblékání
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
vyjmenovat nejznámnější památky města
pojmenovat lidské povahové vlastnosti a styl oblékání
vyjmenovat projevy počasí a ročních období
pojmenovat procesy spojené s cestováním (situace na letišti, na nádraží)
pojmenovat procesy spojené s ubytováním |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
správně používat tvary přídavných jmen
popsat styl oblékání známého člověka (kamarád, člen rodiny, celebrita)
srovnat styl oblékání v čase (lidový kroj)
sestavit jednoduché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
popsat a sestavit jednoduché vyprávění o počasí, roční období
popsat aktivity ekologických organizací
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu
popsat situaci na letišti
popsat proces ubytování v hotelu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|