|
|
KFL/MOSF1
Morfosyntax francouzštiny 1
Garanti: PhDr. Dagmar Koláříková, Ph.D.
|
|
|
|
Informace o cvičení
Výuka semináře probíhá kontaktní formou 2 hod. týdně dle odpřednášených témat v JJ 123. 1 hod. semináře je určena pro samostatnou práci studentů - vypracování seminární práce, případně plnění dílčích úkolů ze semináře.
Poslední změna:
17.10.2024
|
|
|
|
Plán cvičení
1. |
Seznámení se s učivem předmětu Morfosyntax francouzštiny 1. Vstupní test se základními gramatickými jevy, určený pro srovnání znalostí studentů. |
2. |
Podstatná jména - určování rodu, nepravidelné tvoření ženského rodu, množného čísla, množné číslo složených podstatných jmen. |
3. |
Člen ve francouzštině - užití členu určitého, neurčitého a dělivého, neurčitý a dělivý člen v záporu, vynechání členu. |
4. |
Přídavná jména - nepravidelné tvoření ženského rodu, množného čísla, postavení přídavných jmen, změna významu podle postavení přídavného jména. |
5. |
Číslovky - tvary a užití číslovek základních a řadových, pravopis číslovek, zlomky, desetinná čísla. |
6. |
Samostatná a nesamostatná zájmena přivlastňovací a ukazovací - jejich tvoření a užití. |
7. |
Osobní zájmena - přízvučná, nepřízvučná, zájmena "en", "y", osobní zájmeno zvratné, pořadí osobních zájmen před slovesem a v rozkazovacím způsobu kladném i záporném. |
8. |
Průběžný test z probraného učiva pro ověření znalostí. |
9. |
Oprava průběžného testu, cvičení zaměřená na procvičení problematických gramatických jevů. |
10. |
Vztažná zájmena "qui, que, dont", vztažná zájmena příslovečná, složená vztažná zájmena "lequel, laquelle, lesquels, lesquelles", užití vtažných zájmen "ce qui, ce que, ce dont". |
11. |
Tázací zájmena "qui est-ce qui, qui est-ce que, qu'est-ce qui, qu'est-ce que". Zájmena neurčitá - samostatná a nesamostatná, záporná zájmena "personne, rien, jamais, plus". |
12. |
Neurčitá zájmena - zájmeno "tout", "m?me". Tvoření a užití příslovcí, jejich stupňování. |
13. |
Závěrečné opakování před zápočtovým testem z probrané látky. |
14. |
|
Poslední změna:
17.10.2024
|
|
| |