"Strategickému plánování věnují značnou pozornost zejména velké firmy s mnoha divizemi a se širokým sortimentem výrobků. Strategické plánování však může být přínosem i pro malé společnosti. Většina malých firem zahajuje svoji činnost na základě rozsáhlých podnikatelských záměrů a marketingových plánů, které jsou používány pro získání investorů. Jakmile se podnikání rozběhne, plánování přestane být prioritou. Podnikatelé a ředitelé malých firem tráví více času řešením okamžitých problémů než plánováním. A co bude malá firma dělat, až zjistí, že je příliš zadlužena, že její rozvoj přesáhl možnosti její výrobní kapacity anebo že ztrácí svůj podíl na trhu ve prospěch konkurenta ...? Strategické plánování může napomoci řídícím pracovníkům ... takové situace předvídat, určit, jak jim předcházet, či jak se s nimi vyrovnat."
P.Kotler - G.Armstrong
Last updated:
25.03.2013