Hlavním cílem předmětu je uvedení studentů do školní praxe. Studenti zažijí kontinuální práci učitele v jedné školní třídě, uvidí pokroky žáků, budou přítomni při zprostředkování nových poznatků učitelem.
Student si odnese komplexní představu o tom, jak vypadá práce v jedné školní třídě v delším časovém úseku, jak funguje chod školy a jaké kompetence musí splňovat současný učitel.
Student se ocitá v aktivní roli asistenta učitele a pobývá každý týden jeden den ve školní třídě. Seznámí se a získá představu o výukových strategiích, seznamuje se s širší školní dokumentací a konkrétní podobou ŠVP školy, má příležitost aktivně zapojit se do výuky: asistuje vybranému žákovi, zažije práci s žákem, který má poruchy učení nebo chování, pokusí se sestavit přípravu na hodinu, hodnotí svoji práci, hodnotí žáky, komunikuje s žáky, komunikuje s rodiči žáků,....
Svoji praxi a postřehy z ní student zhodnotí a představí při závěrečném setkání. Dále představí dílčí portfolio a povede nad ním diskusi.
Last updated:
14.05.2019