|
|
KPG/SPEUZ
Speciální pedagogika pro učitele ZŠ
Garanti: Doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - literatura
KPG/SPEUZ
- IS/STAG
Doporučená
Jesenský, Ján,
Andragogika a gerontagogika handicapovaných
, Praha : Karolinum
2000
Schopler, Eric,
Autistické chování
, Praha : Portál
1997
Sovák, Miloš; Edelsberger, Ludvík,
Defektologický slovník
, Jinočany : H & H
2000
Matějček, Zdeněk,
Dyslexie : specifické poruchy čtení
, Jinočany : H & H
1995
Integrativní speciální pedagogika
, Brno : Paido
1998
Vítková, M.,
Integrativní speciální pedagogika
, Brno
2004
Černá, Marie,
Kapitoly z psychopedie
, Praha : Karolinum
1995
Pipeková, Jarmila,
Kapitoly ze speciální pedagogiky
, Brno : Paido
1998
Lang, Greg; Berberich, Chris,
Každé dítě potřebuje speciální přístup : vytváření integrovaných a inkluzivních tříd
, Praha : Portál
1998
Krahulcová - Žatková, B.,
Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených
, Karolinum Praha
1996
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina,
Krása a bolest : Úloha tvořivosti, umění a hry v životě trpících a postižených
, Praha : Panorama
1985
Kurs integrace dětí se speciálními potřebami : příručka UNESCO pro vzdělávání učitelů
, Praha : Portál
1997
Kopřiva, Karel,
Lidský vztah jako součást profese : psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese
, Praha : Portál
2000
Lechta, Viktor,
Logopedické repetitórium : Teoretické východiská súčasnej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou
, Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo
1990
Dvořák, Josef,
Logopedický slovník
, Žďár nad Sázavou : Logopedické centrum
2001
Klenková, J.,
Logopedie.
, Praha, Grada
2006
Švarcová, Iva,
Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče
, Praha : Portál
2000
Fořtík, V., Fořtíková, J.,
Nadané dítě a rozvoj jeho schopností.
, Praha, Portál
2007
Národní plán vyrovnávání příležitostí pro občany se zdravotním postižením
1998
Šebek, Michael,
Neklidné děti a jejich výchova
, Praha : Státní pedagogické nakladatelství
1990
Prekopová, Jiřina,
Neklidné dítě : Rádce pro zneklidněné rodiče
, Praha : Portál
1994
Syřišťová, Eva,
Normalita osobnosti
, Praha : Avicenum
1972
Květoňová-Švecová, Lea,
Oftalmopedie
, Brno : Paido
2000
Vágnerová, Marie,
Oftalmopsychologie dětského věku
, Praha : Karolinum
1995
ZELINKOVÁ, O.,
Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci].
, Praha, Portál
2011
Monatová, Lili,
Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska
, Brno : Paido
1996
Zelinková, Olga,
Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD
, Praha : Portál
2003
Langer, Stanislav,
Problémový žák na prvním stupni základní školy (školy obecné) : s úvodem do problematiky školní zralosti dítěte
, Hradec Králové : Kotva
1999
Jesenský, Ján,
Prostor pro integraci
, Praha : Comenia Consult
1993
Valenta, Milan,
Přehled speciální pedagogiky : rámcové kompendium oboru
, Praha : Portál
2014
Schmidbauer, Wolfgang,
Psychická úskalí pomáhajících profesí
, Praha : Portál
2000
Vágnerová, Marie; Moussová, Zuzana; Štech, Stanislav,
Psychologie handicapu
, Praha : Karolinum
2000
Vágnerová, Marie,
Psychologie problémového dítěte školního věku
, Praha : Karolinum
1997
VÁGNEROVÁ, M.,
Psychopatologie pro pomáhající profese
, Praha : Portál
2004
Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří,
Rodina jako instituce a vztahová síť
, Praha : Sociologické nakladatelství
2003
Brázdil, Jan,
Sociologie zdravotního postižení
, Brno : Masarykova univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů
1994
Slowík, Josef,
Speciální pedagogika
, Praha : Grada
2007
Kocurová, Marie,
Speciální pedagogika pro pomáhající profese
, Plzeň : Západočeská univerzita
2002
Train, Alan,
Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi
, Praha : Portál
1997
Schopler, Eric,
Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami : příručka pro učitele i rodiče
, Praha : Portál
1998
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina,
Světy postižených : Sociální posila v rodinách s mentálně retardovaným dítětem
, Praha : Avicenum
1988
Pokorná, Věra,
Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení
, Praha : Portál
1997
Úlehla, Ivan,
Umění pomáhat : učebnice metod sociální praxe
, Písek : Renesance
1996
Šenkýřová, Radoslava,
Úvod do základů terminologie pro speciální pedagogy
, Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university
1994
Přinosilová, Dagmar,
Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky
, Brno : Masarykova univerzita
2004
Vyhláška MŠMT ČR č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (ve znění pozdějších předpisů). Sbírka zákonů ČR, 2016, částka 10.
Lechta, V.,
Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole.
, Praha, Portál
2010
Novosad, Libor,
Základy speciálního poradenství : struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním
, Praha : Portál
2000
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (ve znění pozdějších předpisů). Sbírka zákonů ČR, 2004, částka 190.
|
|
|
|
|
Další doporučená literatura
Výběr literatury a dalších zdrojů doporučený pro studijní přípravu na zkoušku:
Doporučené:
- LECHTA, V. (ed.) Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
- PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7351-120-0.
- SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 2 vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8
- VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
- JUCOVIČOVÁ, D. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7.
- Vyhláška MŠMT ČR č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potře-bami a žáků nadaných (ve znění pozdějších předpisů). Sbírka zákonů ČR, 2016, částka 10.
- Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (ve znění pozdějších předpisů). Sbírka zákonů ČR, 2004, částka 190.
Rozšiřující:
- FOŘTÍK, V.; FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. 112 s. ISBN 978-80-7367-297-3
- HALLOWELL, E. M.; RATEY, J. J. Poruchy pozornosti v dětství i dospělosti. Praha: Návrat domů, 2007. 306 s. ISBN 978-80-7255-154-5
- KEBLOVÁ, A. Zrakově postižené dítě. Praha: SEPTIMA, 2001. 68 s. ISBN 80-7216-191-1
- KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. 228 s. ISBN 80-247-1110-9
- KRAUS, J. Dětská mozková obrna. Praha: Portál, 2004. 344 s. ISBN 80-247-1018-8
- LUDÍKOVÁ, L. (ed.) Kombinované vady. Olomouc: UP, 2005. 140 s. ISBN 80-244-1154-7
- MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. 340 s., ISBN 80-7178-771-X
- POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc: UP, 2003. 217 s. ISBN 80-244-0766-3
- ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2006. 200 s. ISBN 80-7367-060-7
- VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Rozšíř. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2008. 872 s. ISBN 978-80-7367-414-4
- ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2005. 264 s. ISBN 978-80-7367-514-1
- Helpnet: Internetový portál. Dostupný na Helpnet.cz
Poslední změna:
18.06.2019
|
|
|
|
|
Studijní materiály
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|