Webové stránce byly předány neplatné parametry
Použitý odkaz sice vede na existující portálovou stránku, další parametry v odkazu jsou však chybné. Zkontrolujte si použitý odkaz, případně postupujte znovu z hlavní stránky portálu.
Požadovaná adresa: /studium/courseware/krf/prar1/o-predmetu.html
|
|
KRF/PRAR1
Praktický jazyk a reálie 1
Garanti: Mgr. Michaela Pešková, Ph.D.
|
|
|
|
Vítejte!
Daný předmět se zaměřuje jednak na rozvíjení komunikativní kompetence v ruštině na středně pokročilé úrovni, jednak na seznámení se základními ruskými reáliemi.
Konkrétní cíle kurzu:
komunikativní kompetence:
-
zlepšit výslovnost v ruštině
-
procvičit a zafixovat si základní gramatické a pravopisné jevy v mluveném i písemné projevu
-
posílit schopnost vedení souvislejšího monologu a dialogu na témata, jako je zejména životopis, rodina a rodinné vztahy, volba povolání a studium na VŠ
-
dokázat se zorientovat v řeči rodilého mluvčího týkající se běžných témat na základě poslechu
-
dokázat se zorientovat ve vybraných ruských dokumentech a formulářích, umět je vyplnit
sociokulturní kompetence:
-
získat základní přehled o tématech, jako je ruská ekonomika, česko-ruské vztahy a osvojit si základní slovní zásobu z daného tématu
-
seznámit se s vývojem a nejdůležitějšími osobnostmi ruské hudby, výtvarného umění, divadla a filmu a osvojit si základní slovní zásobu z těchto témat
-
seznámit se s některými specifiky ruského vnímání světa
Poslední změna:
24.09.2008
|
|
|
|
Předmět - základní informace
Stručné informace |
KRF/PRAR1
,
Praktický jazyk a reálie 1
|
Výuka |
Letní semestr
,
Přednáška 1 [HOD/TYD]
Seminář 3 [HOD/TYD]
|
Zakončení |
Zápočet,
4 kreditů,
|
Předmět nemá
podmiňující
ani
vyloučené
ani
informativně doporučené
předměty...
|
|
|
|
|
Předmět - cíle
KRF/PRAR1
- IS/STAG
Cílem předmětu je rozvíjení komunikativní kompetence v ruštině na středně pokročilé úrovni a seznámení se základními ruskými reáliemi. V oblasti komunikativní kompetence se výuka zaměřuje na zlepšení výslovnosti v ruštině, procvičení a zafixování si základních gramatických a pravopisných jevů v mluveném i písemné projevu, posílení schopnosti vedení souvislejšího monologu a dialogu na témata, jako je zejména životopis, rodina a rodinné vztahy, volba povolání a studium na VŠ. Student prokazuje zkvalitnění řečových dovedností a rozšiřuje si slovní zásobu průběžnou četbou (povídky ruských autorů, četba časopisů, denního tisku apod.), student se dokáže zorientovat v řeči rodilého mluvčího týkající se běžných témat na základě poslechu, orientuje se ve vybraných ruských dokumentech a formulářích a umí je vyplnit. V oblasti sociokulturní kompetence student získává základní přehled o tématech, jako je ruská ekonomika, česko-ruské vztahy a osvojí si základní slovní zásobu daného tématu, seznámí se s vývojem a nejdůležitějšími osobnostmi ruské hudby, výtvarného umění, divadla a filmu a osvojí si základní slovní zásobu z těchto témat; seznámí se s některými specifiky ruského vnímání světa. Studenti dosahují jazykové úrovně B 1.1 V oblasti reálií směřují přednášky k osvojení znalostí historickém vývoji Ruska. Je podán přehled fakt a dat, zároveň jsou historické události vztahovány k současnému společenskému, politickému, geopolitickému a kulturnímu dění v Rusku. Přednášky probíhají s multimediální podporou. Na seminářích studenti upevňují své znalosti z předmětu a posilují řečové dovednosti. Prezentují referáty na historická témata a v tematických komunikativních cvičeních si osvojují odbornou slovní zásobu. Diskutují nad dosahem dějinných událostí, rozvíjejí dovednost prezentace, argumentace a kritické práce se zdroji. Pracují s různými typy map, interpretují autentický obrazový a textový materiál (sémantická analýza precedentních textů). Vnímají osobní rozměr historie (egohistorie) a využívají moderní formy výuky (storytelling).
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktuality
|
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
|
|
|
|
|
|