|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TV2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tělesná výchova 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
96 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ.
Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné ověřování znalostí a dovedností základních herních činnosti jednotlivce formou průběžných praktických testů a teoretický test znalostí. Průběžné hodnocení osvojení základních atletických dovedností, teoretický test znalostí, zásobník herních forem atletických disciplín.
|
Obsah
|
Metodické osvojení a nácvik útočných a obranných herních činností jednotlivce ve sportovních hrách, metodické postupy při nácviku vybraných útočných a obranných činností a kombinací. Znalost rozhodování a uplatnění pravidel v herní praxi. Technika a metodika nácviku atletických dovedností - běhů, překážkového a štafetového běhu, startů, skoku vysokého, skoku dalekého a hodů. Atletika hrou a využití netradičních pomůcek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TÁBORSKÝ,F. Sportovní hry. 1.. Praha: Grada, 2004.
-
Základní:
PERIČ,T. Sportovní příprava dětí 2.. Praha: Grada, 2012.
-
Základní:
Hrbková, M. Vybrané kapitoly z didaktiky atletiky pro učitele 1. stupně ZŠ. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-734-3.
-
Základní:
www.tv2.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
Válková, Hana. Atletika je i hra. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1992. ISBN 80-900925-3-5.
-
Doporučená:
VOTÍK,J. Fotbalová cvičení a hry. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti.. Praha: Grada.
-
Doporučená:
VRBATA,M. Pravidla netradičních rekreačních sportů I. - III.. Brno: Mravenec, 1998.
-
Doporučená:
KAPLAN,A., BARTŮNĚK,D. Skáčeme, běháme a hrajeme si.. Praha: Portál, 2010.
-
Doporučená:
Choutka,M.,Dobrý,L.,Rovný,M. Sportovní hry. Praha,1996.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a charakterizovat základní pravidla sportovních her |
popsat a charakterizovat atletické disciplíny v rozsahu učebních programů středních škol |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat praktické dovednosti získané z předchozího studia tělesné výchovy na základní a střední škole |
uplatnit základní herní dovednosti v jednotlivých sportovních hrách v praxi či utkání |
prokázat kromě individuálních dovedností též kolektivní spolupráci v rámci družstva |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zvládnout po stránce technické a taktické uplatnění základních herních činností v herní praxi na 1. st. ZŠ |
aplikovat základní pravidla vybraných sportovních her a atletických disciplín |
vysvětlit metodický postup při nácviku atletických disciplín s ohledem na 1. st. ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit techniku provedení herních činností jednotlivce, rozlišit chyby a aplikovat průpravná a herní cvičení ve sportovních hrách |
zařadit vhodná cvičení na rozvoj motorických schopností do vyučovací jednotky zaměřené na atletiku a sportovní hry |
posoudit správnou techniku provedení atletických a herních dovedností, rozpoznat a odstranit chyby v technice provedení u dětí na 1. st. ZŠ |
sestavit vyučovací jednotku pro nácvik atletických disciplín na 1. st. ZŠ |
provést prakticky základní herní činnosti jednotlivce ve vybraných sportovních hrách na 1. st. ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|