|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akademická angličtina 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
English for Academic Purposes 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozvoj základních jazykových a akademických dovedností. Kurz je založen na autentických textech z vysokoškolských učebnic a nedílnou součástí kurzu jsou videonahrávky univerzitních přednášek. Kurz je určen pro studenty, kteří již dosáhli úrovně A2++ dle SERR a potřebují se připravit na studium v angličtině na vysoké škole. Výstupní jazyková úroveň kurzu je B1 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
K udělení zápočtu musí student absolvovat všechny jednotlivě hodnocené části. Celkový součet bodů získaných v těchto jednotlivých částech musí činit minimálně 75 bodů z celkových možných 100 bodů. Studenti se musí navíc aktivně zúčastnit alespoň 50 % hodin.
Bodové zastoupení jednotlivých částí je následující:
2x Esej: max. 30 bodů (15+15)
Prezentace: max. 30 bodů
Závěrečný test: max. 40 bodů
|
Obsah
|
Knowledge: Academic focus - understanding and presenting information
Organization: Academic focus - perspective and stance
Motivation: academic focus - definition and explanation
Nature: academic focus - description
Power: academic focus - reporting and summarazing
Growth: academic focus - using sources
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Markéta Schwarzová Kopačková (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Eva Adamcová (100%),
Mgr. Hanna Baradzina (100%),
Mgr. Jana Čepičková (100%),
Arniel Habac (100%),
Mgr. Jitka Hamarová (100%),
Mgr. Svatava Heinlová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Misařová (100%),
Mgr. Jadviga Polívková, DiS. (100%),
Mgr. Markéta Schwarzová Kopačková (100%),
Mgr. Jaroslava Tichavová (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jana Čepičková (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Edward De Chazal, Louis Rogers. Oxford EAP: Intermediate/B1+ Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013.
-
Doporučená:
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat základní gramatické struktury |
používat základní pravidla výslovnosti |
používat základní slovní zásobu v běžných životních situacích |
správně tvořit základní gramatické struktury |
strukturovat správně krátký jednoduchý text |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládnout krátkou společenskou konverzaci |
jednoduše vyjádřit svůj názor |
domluvit se jednoduchým způsobem po telefonu a zanechat vzkaz |
použít řadu frází a vět k tomu, aby jednoduchými slovy popsal svou rodinu a jiné lidi, životní podmínky, své město, své předcházející studium/zaměstnání, své současné studium/zaměstnání |
formulovat jednoduché stížnosti, například při výměně zboží v obchodě |
číst krátké, jednoduché texty a rozumět krátkým a jednoduše psaným osobním dopisům |
rozumět větám a často používaným slovům z oblasti, k nimž má osobní bezprostřední vztah (např. já sám, moje rodina, nakupování, blízké okolí, moje práce) |
postihnout hlavní smysl krátkých, jasných a jednoduchých sdělení a oznámení |
vyprávět minulé události |
napsat jednoduchý neformální e-mail, například odpověď na e-mail od kamaráda |
vyjádřit hypotetické myšlenky týkající se přítomnosti a budoucnosti |
napsat krátký formální e- mail, například odpověď na inzerát |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
přiměřeně používat běžné gramatické struktury v akademické komunikaci |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
přiměřeně používat obecnou slovní zásobu v akademické komunikaci |
Test
Demonstrace dovedností
Seminární práce
Průběžná evaluace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reprodukovat hlavní myšlenky prezentace |
identifikovat téma, hlavní myšlenku a klíčové informace v akademickém textu |
zapsat hlavní body přednášky formou poznámek |
formulovat definici a krátké vysvětlení |
přednést krátkou prezentaci |
napsat shrnutí krátkého akademického textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|