|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEP6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEP6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akademická angličtina 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
50 / -
|
47 / -
|
29 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz akademické angličtiny a je určen studentům, kteří potřebují připravit na studium v anglickém jazyce. Studenti systematicky procvičují klíčové jazykové a akademické dovednosti potřebné pro studium. Kurz je založen na autentických textech z vysokoškolských učebnic a nedílnou součástí kurzu jsou videonahrávky univerzitních přednášek. Kurz je určen pro pokročilé studenty, kteří již dosáhli úrovně B2+ dle SERR. Výstupní jazyková úroveň kurzu je C1 dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavek na získání kreditu předmětu: Student musí získat minimálně 75 bodů pro celý předmět, aby úspěšně složil předmět a získal ECTS kredity.
Požadavky na předmět se skládají z povinné části, která zahrnuje: 1) 75% docházky na přednášky (18 lekcí); 2) 4 domácí úkoly s určenými TERMÍNY ODEVZDÁNÍ; 3) Závěrečný test. Volitelná část zahrnuje: 4) Moodle kurz.
Požadavky na docházku: 75% docházka na přednášky je povinná pro získání kreditů za předmět. Každá navštívená lekce má hodnotu 1 bodu, je tedy nutné získat alespoň 18 bodů.
Požadavky musí být splněny do konce výuky v daném semestru.
Pokud student nemůže z nějakého důvodu splnit požadavky v daném rozsahu, informuje o důvodech vyučujícího do konce druhého týdne výuky.
Varování: Pokud bude prokázáno, že esej nebo některá její část je plagiátem, tj. pokud student použije jakoukoli část z jiného studenta, internetu nebo programů open AI, tato práce nebude uznána.
Domácí úkol 1 (maximálně 10 bodů): Vyberte 10 vědeckých zdrojů (učebnice a výzkumné články z časopisů Q1-Q2), se kterými budete pracovat během semestru, a napište písemné odůvodnění (do 500 slov), proč jste tyto zdroje vybrali.
Domácí úkol 2 (maximálně 10 bodů): Vyberte 1 výzkumný článek, ke kterému napíšete souhrn (maximálně 500 slov). Tento souhrn můžete zařadit do své semestrální práce.
Domácí úkol 3 (maximálně 20 bodů): Napište a odevzdejte JEDNO z následujících akademických esejí: 1) esej o problému a jeho řešení, 2) argumentativní esej.
Počet slov: až 1500 slov.
Domácí úkol 4 (maximálně 20 bodů): Prezentace na téma semestrální práce.
*Odevzdávání probíhá online prostřednictvím Google Classroom (přístup přes osobní účet UWB Orion pod @gapps.zcu.cz).
|
Obsah
|
Data: Description, interpretation and stance
Influence: Cause, effect, and association
Variation: Evaluation and critical response
Globalization: Problems, solutions, and evaluation
Observation: Chronology - case study and process
Research: Research and reporting
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost vhodných frází k vyjádření přímých či nepřímých požadavků a vyjádření kvality |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
správně strukturovat text |
prokázat znalost správných forem oslovení |
prokázat znalost vhodných jazykových prostředků k vyjádření příčiny a následku, vysvětlení funkce, popisu pracovního postupu, popisu materiálu, podání instrukcí a popisu problému |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat graf |
v mluvené a psané komunikaci umí student vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
orientovat se v matematických výrazech a specifikacích |
popsat materiály a jejich vlastnosti |
popsat výrobní postup |
vysvětlit funkci |
popsat pokus |
podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
vést diskusi na pracovní téma |
porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
napsat abstrakt a krátkou esej |
připravit si a přednést krátkou prezentaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
efektivně používat předpony a složená podstatná jména |
používat idiomatické výrazy |
používat konotace |
používat přípony |
používat neformální a idomatické jazykové prostředky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat kritickou reakci na text |
efektivně používat poznámky z přednášek |
připravit si ústní shrnutí a hodnocení textu |
v textu identifikovat problémy, řešení a hodnocení |
ohodnotit a přednést prezentaci |
napsat popis procesu/postupu na základě poznámek z textů a výzkumu |
připravit a přednést prezentaci založenou na výzkumu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
|
|
|
|