|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC4
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat v každodenních komunikačních situacích v češtině a vybavit studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz je pokračováním UJP/CPC3.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Povinná docházka po celý semestr (max. 4 povolené absence).
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min. 75 %).
4. Referát / prezentace (5-10 min.).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím na základě zadané komunikační situace. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu.
Tematický okruh: Cestování.
2. týden
Genitiv - formy a funkce.
3. týden
Genitiv plurálu.
4. týden
Orientace ve městě.
5. týden
Tematický okruh: Práce a zaměstnání.
6. týden
Instrumentál - formy a funkce.
7. týden
Instrumentál plurálu.
Průběžný test.
8. týden
Hledání práce, motivační dopis.
9. týden
Tematický okruh: Svátky a výročí.
10. týden
Dativ - formy a funkce.
11. týden
Dativ plurálu.
12. týden
Přání a gratulace.
Opakování, závěrečný test.
13. týden
Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Iva Svatoňová (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Varvara Golovatina, CSc. (100%),
Mgr. et Mgr. Renáta Chodorová (100%),
Mgr. Pavla Kocourková (100%),
Mgr. Jana Kúdelová (100%),
Mgr. Iva Svatoňová (100%),
Mgr. Václav Trejbal, CSc. (100%),
Mgr. Michal Vaněk (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Česky krok za krokem 2. Praha, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7.
-
Doporučená:
Rešková, Ivana; Pintarová Magdalena. Communicative Czech - Intermediate.. Brno, 2009.
-
Doporučená:
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena. Čeština pro život: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2008.
-
Doporučená:
Filipec, Josef. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost.. Praha: Academia, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
133
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - porozumět hlavním myšlenkám autentických i textů odborného stylu týkajících se všeobecných témat s jednoduchou výstavbou textů, - umět vyhledávat v textech podstatné i detailní informace, - porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným) - umět vyjádřit a zdůvodnit svůj názor, - bez větších obtíží zvládat i obtížnější oblasti české gramatiky, relativně rozlišovat mezi ne/spisovnou vrstvou slovní zásoby a dokázat částečně rozhodnout o ne/vhodnosti užívání ne/spisovných jazykových prostředků v dané komunikační situaci, - velmi dobře kompenzovat svůj jazykový deficit v odborné oblasti, - napsat textové útvary různých stylů s jednodušší textovou výstavbou |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- napsat anotaci, abstrakt a résumé vybraného textu
- ve svém písemném projevu správně používat diakritická znaménka
- ve svém písemném projevu správně používat i/í a y/ý po měkkých a tvrdých konsonantech
- tvořit věty i výpovědi v souladu se základními pravidly české skladby |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi dle rozsahu zvládnuté slovní zásoby, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit, - vyhledat a vybrat podstatné i detailní informace v autentických textech, - prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia, - aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat, - napsat složitější texty na všeobecné téma, popř. jednoduché texty týkající se odborného tématu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- ve svém projevu správně používat spisovné a nespisovné jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci
- ve svém projevu správně používat tvary imperfektivních a perfektivních sloves s ohledem na jejich význam
- ve svém písemném projevu správně používat koncovky minulého času |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|