|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro FPE (zkouška)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty Pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/FPE5, FPE6. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují francouzštinu jako obor, kompetencemi úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů.
- vypracování a představení projektu na zadané téma.
- souhrnný test.
- závěrečná sebereflexe.
Požadavky na zkoušku:
Ústní zkouška formou pohovoru ve francouzštině na probraná témata.
|
Obsah
|
1. týden
Univerzitní slovní zásoba. Vzdělávací autority. Výměna názorů. Argumentace.
2. týden
Školské systémy ve Francii a vybraných frankofonních zemích. Srovnání s ČR. Dva zájmenné předměty ve větě. Oznamovací způsob x konjunktiv. Slovesné vazby s předložkami.
3. týden
Erasmus. Programy mobility. Kulturní povědomí. Vyjádření účelu a podmínky.
4. týden
Vyjádření příčiny. Nepřímá řeč v minulosti, časová souslednost.
5. týden
Využití technologií ve výuce. Minulé časy. Vedlejší věty přípustkové.
6. týden
Průběžný test. Používání her a papíru ve třídě. Srovnávání - rozšíření.
7. týden
Používání audiovizuálních materiálů ve třídě. Neurčitá zájmena. Nominalizace.
8. týden
Časové výrazy. Zdůraznění větných členů.
9. týden
Děti se speciálními potřebami. Inkluze. Hodnocení žáků. Trpný rod - rozšíření. Vyjádření proporcionality.
10. týden
Financování. Mzdy. Kvalifikace. Příčestí přítomné x přechodník přítomný x slovesné přídavné jméno. Příčestí minulé a minulý čas složený.
11. týden
Vyučovací metody (CLIL atd.). Vyjádření budoucnosti. Vyjádření způsobu.
12. týden
Test.
13. týden
Shrnutí. Hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Élodie Heu, Hélene Maspoli-Elacheche, Marion Perrard. Édito B2 - 4e édition, cahier d´exercices + Cahier numérique. 2022. ISBN 227810814X.
-
Základní:
Marion Perrard, Élodie Heu, Myriam Abou-Samra, Amadine Caraco. Édito B2 - 4e édition, méthode de français. 2022. ISBN 2278104306.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary passé simple. |
- rozlišit tvary trpného rodu. |
- rozlišit tvary futur antérieur. |
- rozlišit tvary složených vztažných zájmen. |
- rozlišit tvary minulého podmiňovacího způsobu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- analyzovat text, kde bylo použito passé simple. |
- používat ve svém projevu tvary trpného rodu. |
- realizovat shodu příčestí minulého jak v písemném, tak v ústním projevu. |
- vyjádřit budoucí děj, který proběhne před jiným dějem budoucím. |
- používat složená vztažná zájmena. |
- vyjádřit politování, výčitku, když se v minulosti mohlo stát něco, co se nestalo. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- identifikovat výrazy používané při argumentaci. |
- identifikovat výrazy používané v univerzitním prostředí. |
- rozlišit školské systémy v různých frankofonních zemích. |
- pojmenovat technické přístroje a pomůcky používané ve výuce. |
- identifikovat výrazy spojené se specifickými potřebami studujících. |
- popsat metodu CLIL. |
- identifikovat výrazy spojené s hodnocením. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- používat výrazy pro argumentaci. |
- popsat školský systém v ČR a ve vybraných frankofonních zemích. |
- zdůvodnit používání technických přístrojů a pomůcek ve výuce. |
- vytvořit krátkou výukovou jednotku založenou na metodě CLIL. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|