|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / ITB3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
ITB3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Italština B3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Italština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírně pokročilé začátečníky, kteří se dobře orientují v přítomném čase a jsou schopni podávat základní informace o sobě a svých blízkých. Kurz připravuje na úroveň A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- průběžné plnění zadávaných úkolů
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. týden
víkend
minulý čas passato prossimo
2. týden
pravidelná příčestí
pomocná slovesa v minulém čase
3. týden
nepravidelná příčestí
vyprávění a popis
4. týden
dovolená
struktura vyprávění v minulém čase
5. týden
časové údaje
příslovce času
bar, jídelní lístek
6. týden
objednávání
slovesa modální v minulém čase
italská káva
7. týden
budoucí čas pravidelný
8. týden
budoucí čas nepravidelný
9. týden
cestování vlakem
10. týden
předbudoucí čas
počasí
11. týden
italské vlaky
italské svátky
12. týden
ubytování v hotelu
řešení závad
13. týden
závěrečný test
analýza chyb
hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ruggieri, L., Magnelli, S., Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (cvičebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358525.
-
Základní:
Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (učebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358501.
-
Doporučená:
Janešová, J., Polverari, A. Italsko-český a česko italský slovník. Praha, 2006.
-
Doporučená:
Papoušek, Z. Italsko-český a česko-italský slovník s frazeologií. Olomouc, 2005.
-
Doporučená:
Rosendorfský, Jaroslav. Italsko-český slovník = Dizionario italiano-ceco : nové výrazy!. Praha : Leda, 2001. ISBN 80-85927-87-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit mužský a ženský rod |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit číslovky základní a řadové |
- rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- rozlišit tykání a vykání |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase |
- rozlišit základní předložky, složené předložky a předložky se členem |
- rozlišit hodiny, dny v týdnu, měsíce a roční období |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci |
- vyprávět jednoduchým způsobem o průběhu týdne a trávení volného času |
- vyjádřit osobní preference |
- žádat o základní informace blízkou osobu (př. v kolik hodin, kam půjde, odkud pochází) |
- poskytovat základní informace (př. kolik je hodin, jaký je den) |
- napsat krátký neformální dopis z Itálie |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit pravidelné a nepravidelné tvary minulého příčestí |
- rozlišit pomocná slovesa v minulém čase passato prossimo |
- rozlišit časové údaje v minulosti |
- pojmenovat základní zboží zakoupitelné v baru |
- rozlišit druhy italské kávy |
- vyjmenovat hlavní italské svátky |
- rozlišit tvary budoucího času pravidelného a nepravidelného |
- rozlišit tvary budoucího a předbudoucího času |
- pojmenovat stavy počasí |
- pojmenovat druhy vlaků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyprávět a popisovat s použitím minulého času passato prossimo |
- vyhledat informace v jídelním lístku |
- objednat v baru |
- plánovat s využitím budoucího a předbudoucího času |
- žádat o informace v souvislosti s cestováním vlakem |
- vyjadřovat se o počasí |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, bydlení, geografie Itálie, stravování v baru, italských svátků či cestování vlakem |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života, bydlení, geografie Itálie, stravování v baru, italských svátků či cestování vlakem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
|
|
|
|