|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NT5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NT5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina pro techniky 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/NT5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického zaměření, se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
1) povinná docházka
2) splnění všech zadaných úkolů v určeném termínu
3) splnění úkolů zadaných na Courseware
4) esej na zadané téma (studenti KS odevzdávají eseje dvě)
5) prezentace pro studenty denního studia
6) průběžný test
7) závěrečný test na 75%
|
Obsah
|
1. Arbeit und Beruf, technische Berufe
2. Studium an der technischen Fakultät, Karrieremöglichkeiten
3. Technik und Umwelt
4. Umwelttechnik
5. Das Problem mit dem Müll
6. Computer und Menschen
7. Hardware und Software
8. Eingabegeräte
9. Ausgabeeinheiten
10. Computerspiele
11. Soziale Netzwerke
12. Elektronische Korrespondenz
13. Test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Základní:
Němčina pro techniky
(Svobodová, H., Šabacký, L.)
-
Rozšiřující:
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2001.
-
Doporučená:
Vedralová, Hana. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat dostatečně rozvinutou slovní zásobu dle požadované úrovně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci |
popsat své zážitky a události, sny, naděje |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
analyzovat hlavní myšlenky srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat |
napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
rozlišovat předložky s danými pády |
používat vazbu brauchen+zu |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat vliv techniky na životní prostředí |
vysvětlit podstatu ekologického inženýrství |
popsat jednotlivé části počítače, vysvětlit rozdíl mezi hardware a software |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat
|
vyhledat informace ve většině sdělení v rámci probíraných témat a témat s nimi souvisejících |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat oficiální dopis |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|