|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro FPE (zkouška)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenta pedagogické fakulty a navazuje na kurz UJP/RPE5, RPE6. Cílem kurzu je vybavit studenty, kteří nestudují ruštinu jako obor, kompetencemi úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Závěrečný, shrnující test.
Ústní zkouška formou pohovoru na probraná témata kurzů RPE3-RPE6 v rozsahu konverzačních dovedností úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Obsah
|
1. Seznámení s obsahem kurzu. Výběr témat pro prezentace. Konverzace - opakování.
2. Rodinné vztahy, charaktery a podobnosti členů rodiny. Rodinné svátky, blahopřání.
3. Město nebo vesnice? Srovnání způsobu života. Můj dům-můj hrad.
4. Cestování. Městská doprava, plánování trasy. Zážitky z cest.
5. Čtyři roční období - vývoj počasí. Klimatické změny a jejich dopad na počasí i život lidí.
6. Zdravotní péče. Návštěva lékaře, bonusy pojišťoven, bezplatná a hrazená zdravotní péče.
7. Profesní životopis uchazeče o novou práci. Nabídky na trhu práce. Pracovní pohovor. Plány do budoucnosti - ukončení studia, nástup do zaměstnání.
8. VŠ výukový systém a využití volného času. Sportovní, kulturní aktivity. Možnosti využití volného času v místě bydliště a v místě studia.
9. Služby. Obchody, restaurace, bankovní služby. Vyhledání potřebné služby, objednávka, hodnocení kvality požadované služby.
10. Návštěva v rodině při různých příležitostech. Znalost etikety. Vhodné a nevhodné dárky.
11. Dobrou chuť! Speciality české a ruské kuchyně. Stravovací návyky.
12. Významné osobnosti české a ruské kultury, sportu, vědy, politiky i hrdinové všedního dne. Můj vzor.
13. Hodnocení kurzu. Závěrečný, shrnující test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Golovatina, V., Menclová E., Rykovská M., Sedláčková O.:. Beseda i ekzamen. Frau. Plzeň, 2015. ISBN 978-80-7489-256-1. .
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013. .
-
Doporučená:
Pešková , Michaela. www.ruskerealie.zcu.cz. .
-
Doporučená:
Skokan, Ladislav. Reálie Ruska. Vydání první. 2009. ISBN 978-80-7373-076-5. .
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině |
klasifikovat slovesa podle způsobu časování a nepravidelných sloves |
rozlišit tvary skloňování podstatných jmen, skloňování příjmení, nepravidelných podst.jmen |
rozlišit tvary záporných zájmen a příslovcí |
porovnat vazby s modálními výrazy; vyjadřování potřeby a nutnosti |
klasifikovat tvary číslovek - skloňování 1-1000 |
rozlišit tvary pro vyjádření množství |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odpovídat na dotazy o nakupování a službách |
požádat o informace (př. pracovní pozice, služby, obchody, nakupování) |
popsat proces návštěvy, pozvání, etiketa chování |
popsat proces hledání a nástupu do zaměstnání |
sestavit profesní životopis |
popsat návštěvu restaurace, využití různých druhů služeb |
popsat aktivity ve volném čase |
srovnat systém školství v RF a ČR |
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky |
popsat proces nakupování |
sestavit vyprávění o městě - turistická procházka |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu |
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat výrazy spojené s VŠ studiem |
rozlišit výukové systémy v rusky mluvících zemích |
charakterizovat používání odlišných slovesných vazeb v ruštině a češtině |
identifikovat výrazy spojené s hodnocením |
rozlišit tvary číslovek a příslovcí |
rozlišit tvary podstatných jmen - skloňování, nepravidelné tvary |
rozlišit tvary přídavných jmen, stupňování |
klasifikovat slovesa vyjadřující různé procesy |
rozlišit tvary sloves s modálními výrazy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně popsat VŠ výukový systém, svůj studijní obor |
vytvořit prezentace na zadané téma |
adekvátně se vyjádřit o současných problémech ve školství |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky |
správně používat tvary podstatných a přídavných jmen |
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data |
správně používat tvary přídavných jmen |
sestavit vyprávění o městě |
popsat situaci na letišti |
popsat proces ubytování v hotelu |
popsat aktivity ekologických organizací |
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu |
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Ústní zkouška, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|