|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RT4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RT4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro techniky 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/RT4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů.
2 zápočtové testy splněné na 75%.
|
Obsah
|
1. Jak se tam dostanu? Mluvnice - slovesa pohybu, časování slovesa "moci". Městská doprava.
2.Situace ve městě. Orientace ve městě, metro, ulice - popis cesty.
3.Městská doprava v Plzni. Jak se dostanu z domova do školy.
4. V nákupním centru. Mluvnice - slovesa s pohyblivým přízvukem, 1.,2.,4. pád podstatných jmen.
Zboží v obchodech.
5.-6.Nakupování.Obchody ve městě, sortiment zboží. Vliv reklamy, letáků o zboží, způsoby nakupování.
7. Zápočtový test
8.-9.Odborná terminologie dle stud. oboru.
10.-11.Reálie - Moskva, Petrohrad, Praha, rodné město.
12. Odborná terminologie dle stud. oboru.
13. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat volnočasová aktivity
rozlišit výslovnost tvrdých a měkkých souhlásek
rozlišit výslovnost redukovaných samohlásek v ruštině
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
klasifikovat slovesa podle způsobu časování
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
porovnat skloňování podstatných jmen
rozlišit a využít slovesa pohybu
rozlišit tvary řádových číslovek |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmnové souhlásky
popsat aktivity ve volném čase
sestavit jednodochý inzerát
srovnat systém školství v RF a ČR; popsat vyučování a vyjmenovat předměty
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
rozlišit tvary přídavných jmen
klasifikovat slovesa vyjadřující učení, nakupování, cestování
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
vyjmenovat nejznámnější památky města |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmnové souhlásky
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky
popsat proces nakupování
sestavit jednodoché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|