|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro FPE (zkouška)
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je zahájit výuku na úrovni B2.1 podle SERR. Kurz je určen pro studenty, kteří dosáhli úrovně B1 španělštiny podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Předmět UJP/SPA volně navazuje na kurz UJP/SPE6.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%), úspěšné absolvování ústní zkoušky.
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
- úspěšné absolvování ústní zkoušky.
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
U13. U lékaře. Tvary subjuntivu imperfekta a jeho použití.
Požádat o radu a poradit.
2.týden
U13. Prevence. Formální žádosti, použití subjuntivu imperfekta.
3.týden
U13. Technický pokrok.
Časová souslednost v oznamovacím způsobu a subjunktivu.
4.týden
U13. Veřejné nebo soukromé zdravotní a sociální pojištění.
Hodnocení, úsudek.
5.týden
U14. Korespondence.
Nepřímá řeč: oznamovací způsob a subjunktiv.
6.týden
U14. Převádění rozhovoru do nepřímé řeči.
7.týden
Průběžný test.
8.týden
U14. Technologie ve vzdělávání. Shrnutí informace.
9.týden
U14. Online komunikace.
Vyjadřování překvapení, nedůvěry a lhostejnosti.
10.týden
U15. Historická paměť.
Vyjadřování pravděpodobnosti v minulosti.
11.týden
U15.
Vyjadřování možnosti a nepravděpodobnosti v přítomnosti a budoucnosti.
12.týden
Závěrečný test.
13.týden
Oprava zápočtového testu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Základní:
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozlišovat tvary přítomného, minulého a budoucího času.
Rozlišovat tvary gerundia a kondicionálu.
Rozlišovat tvary rozkazovacího způsobu.
Rozlišovat tvary konjuntivu přítomného a subjuntiva perfekta.
Znát časové, příčinné, účelové a důsledkové spojky.
Rozlišovat relativní, časové, příčinné, účelové a důsledkové věty se subjuntivem perfekta.
Formulovat věty pro vyjádření pravděpodobnosti.
Znát prvky pro uspořádání diskurzu a vyjádření názoru.
Vhodně používat slovesa ser a estar.
Znát strukturu formálních a neformálních dopisů.
Rozumět hlavní myšlence a argumentům psaného článku.
Rozlišovat hovorové lexikum. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kurz UJP/SPA volně navazuje na kurz UJP/SP6.
Vyprávět příběhy uspořádaným způsobem.
Vyjádřit budoucí akce.
Odvozování hypotéz o minulosti a přítomnosti.
Vyjádřit radu, doporučení, příkaz a řešení.
Vyjádřit přání pro druhé lidi.
Použít vztažné, časové, účelové, příčinné a důsledkové věty s konjunktivem.
Prezentovat téma strukturovaným způsobem (ústně nebo písemně).
Vyjádřit překvapení pomocí minulého času dokonavého konjunktivu.
Vyjádřit souhlas, částečný souhlas nebo nesouhlas ve formálním a neformálním rejstříku.
Vyhledat v textu relevantní informace o zdraví, volném čase a umění. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Poznat tvar subjunktivu imperfecta.
Poznat rozdíl mezi subjunktivem přítomným a subjuntivem imperfekta.
Použít souslednost časovou pro oznamovací způsob a subjunktiv.
Rozlišit neosobní věty.
Znát slovní zásobu z oblasti zdravotnictví.
Znát slovní zásobu týkající se médií a sociálních sítí.
Rozlišit podmínkové věty.
Znát slovní zásobu související s vyprávěním příběhu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyjádřit vkus a preference vhodným použitím subjuntivu imperfekta
Správně používat neosobní věty v oznamovacím způsobu a subjunktivu imperfekta.
Převést přímou řeč do nepřímé řeči.
Vysvětlit a vyjádřit názor.
Vyjádřit podmínku pomocí inifinitivu, indikativu a podmiňovacího způsobu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|