|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SPE4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SPE4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro FPE 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozvíjet úroveň B1.2 podle SERR. Kurz je určen pro studenty s počáteční úrovní španělštiny na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Předmět UJP/SP4 volně navazuje na UJP/SPE3.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
U4. Předbudoucí čas: tvar a použití
Vyjádření budoucího děje a vyjádření předpokladu v minulosti.
2.týden
U4. Rozdíl mezi předbudoucím časem a prostým budoucím časem při vyprávění a ve vyjádření předpokladu.
3.týden
U4. Školní prázdniny.
Vyjádření lítosti v minulosti.
4.týden
U4. Budoucnost vysokých škol. Fráze pro vyjádření jistoty; rozhodné popření nebo potvrzení rozhodnutí; vyjádření překvapení; znepokojení a uklidnění.
5.týden
U5.Předpovědi. Quizá(s) + subjunktiv. Hádanky.
6.týden
U5.Dotaz se na existenci něčeho nebo někoho. Přídavná jména a neurčitá zájmena.
7.týden
Průběžný test.
8.týden
U5. Quetzal. Vztažné věty. Charakteristika pracovního místa.
9.týden
U6. Ekologie a ochrana životního prostředí.
Posuzování a potvrzování zřejmých skutečností 10.týden
U6. Město a jeho priority. Hluková kontaminace. Uspořádání diskurzu
11.týden
U6. Volební a hlasovací právo. Vyjadřování názorů
Souhlas a nesouhlas. Protichůdné názory.
12.týden
Závěrečný test.
13.týden
Oprava závěrečného testu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Buendía Perni, María Ángeles. Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Základní:
Bueso Fernández, Isabel. Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozlišit tvary časů přítomných a minulých: jednoduchého, složeného, imperfecta a předminulého.
Rozlišit tvary gerundia.
Rozlišit tvary podmiňovacího způsobu.
Rozlišit tvary kladného a záporného rozkazovacího způsobu.
Rozlišit konjunktiv pro vyjádření přání. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kurz UJP/SP4 volně navazuje na kurz UJP/SP3.
Vyprávět přehledně příběhy.
Vyjádřit radu, doporučení a řešení.
Podat příkazy a pokyny v kladném i záporném rozkazovacím způsobu.
Vyjádřit povolení, upoutání pozornosti, povzbuzování k činnosti nebo přesvědčování druhé osoby.
Vyjadřit přání vůči druhým lidem.
Shrnout nebo analyzovat informace získané z četby nebo poslechu textu v osobním nebo školním prostředí. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Rozlišit tvary předbudoucího času.
Rozlišit tvary předbudoucího času, budoucího času a podmiňovacího způsobu.
Popsat aspekty a procesy vzdělávacího systému.
Rozlišit vztažné věty se subjunktivem.
Znát výrazy pro vyjádření pravděpodobnosti.
Znát výrazy pro organizaci výpovědi a vyjadřování názorů.
Pojmenovat různé aspekty ekologie. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Používat správně předbudoucího času, když chcete mluvit o budoucím ději nebo vyslovit předpoklad v minulosti.
Vyjádřit vhodně pravděpodobnost v přítomnosti a minulosti a porovnat použití předbudoucího času a budoucího času.
Vyjádřit překvapení, lítost nebo obavy vhodným použitím jednoduchého podmiňovacího způsobu.
Vyjádřit jistotu, překvapení, lítost nebo obavu, ujištění a sdělit předpoklady.
Popsat vzdělávací systém a prázdniny.
Uspořádat strukturu promluvy (ústní a/nebo písemné).
Vysvětlit aktivity v oblasti ochrany životního prostředí. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|