|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SPE5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SPE5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro FPE 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je pokračovat na úrovni B1.2 podle SERR.
Kurz je určen pro studenty s úrovní španělštiny B1.2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Předmět UJP/SP5 volně navazuje na kurz UJP/SPE4.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
U7. Oblékání. Móda ve Španělsku.
2.týden
U7. Použití slov ser a estar (shrnutí).
3. týden
U7. Vztažné věty. Použití oznamovacího způsobu a subjutnivu.
Popis, definice a identifikace věcí, míst a osob.
4.týden
U7. Chci něco změnit. Názory na módu.
5.týden
U8. Až budeš rodič... Činnosti související s různými etapami života.
Časové věty v oznamovacím způsobu a subjunktivu.
6.týden
U8. Vyjádření času, ve kterém se děj odehrává. Až budu starší...
7. týden
Průběžný test.
8.týden
U8. Jídlo
Recepty. Slovní zásoba k tématu kuchyně.
9.týden
U9. Vysvětlení příčiny děje. Příčinné spojky. Fráze pro vyjádření rozhořčení, rezignace apod.
10.týden
U9. Profesní návyky a zvyklosti.
Neformální korespondence: zprávy, e-maily, dopisy.
11.týden
U9. Dopis, vyvrácení názorů.
12.týden
Závěrečný test.
13.týden
Oprava závěrečného testu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-.
-
Základní:
Bueso Fernández, Isabel. Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozlišit tvary časů přítomných, minulých a budoucích.
Rozlišit tvary podmiňovacího způsobu.
Rozlišovat tvary kladného a záporného rozkazovacího způsobu.
Rozlišovat tvary konjunktivu.
Rozlišit tvary předbudoucího času a budoucího času.
Rozlišit vztažné věty s přítomným subjunktivem.
Znát výrazy pro vyjádření pravděpodobnosti.
Znát prvky pro uspořádání promluvy a vyjádření názoru. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kurz UJP/SP5 volně navazuje na kurz UJP/SP4.
Vyprávět přehledně příběhy.
Vyjádřit budoucí činnosti
Vyjádřit hypotézy o minulosti a přítomnosti.
Vyjádřit radu, doporučení a řešení.
Vyjádřit přání vůči druhým lidem.
Vyjádřit jistotu, překvapení, lítost nebo obavu.
Sdělování ujištění někomu.
Prezentovat téma strukturovaným způsobem (ústně nebo písemně).
Vyhledat v textu relevantní informace o osobním životě, práci a životním prostředí. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Pojmenovat a popsat různé aspekty módy.
Rozlišit časové věty v přítomnosti, minulosti a budoucnosti.
Rozlišit časové věty s subjunktivem.
Znát další časové spojky.
Pojmenovat přísady, kuchyňské náčiní a postupy vaření.
Rozlišit příčinné věty se subjunktivem.
Rozpoznat příčinné spojky v psaných a mluvených projevech.
Znát fráze pro každodenní komunikaci.
Znát strukturu neformální písemné komunikace. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Použít vhodně slovesa "ser a estar" s ohledem na úroveň B1 - SERR.
Použít správně subjunktiv ve vztažných větách k identifikaci nebo popisu něčeho nebo někoho známého a/nebo neznámého.
Vhodně používat "subjunktiv" v časových větách.
Psát kuchyňské recepty.
Vysvětlit něco nebo se za něco omluvit.
Vyjádřit příčinu děje.
Vhodně používat příčinné spojky se "subjunktivem".
Použít věty k vyjádření rozhořčení, lítosti, útěchy, rezignace nebo souhlasu.
Psát neformální sdělení: dopisy, zprávy nebo e-maily. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|