|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SPE6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SPE6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro FPE 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je dokončit úroveň B1.2 a začít na úrovni B2.1 podle SERR. Kurz je určen pro studenty s počáteční úrovní španělštiny B1.2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
Předmět UJP/SP6 je pokračováním kurzu UJP/SPE5.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
|
Obsah
|
1.týden
Úvodní hodina.
U10. Lidské tělo. Spojovací výrazy projevu.
2.týden
U10. Zdraví a nemoc. Vyjádření důsledku a účelu.
3.týden
U10. Formální dopis, jeho části a časté fráze.
Lázně. Použití por a para.
4.týden
U11. Nakupování.
Vyjádření přání: "querer que + subjunktiv",
Přijetí nebo odmítnutí nabídky.
5.týden
U11. Subjunktiv perfekta (Préterito perfecto de subjuntivo): tvar a použití.
Vyjádření překvapení.
6.týden
U11. Blahopřání a poděkování. Psaní formálních a neformálních dopisů.
7.týden
Průběžný test.
8.týden.
U12. Hudební pirátství, názory. Určit téma a hlavní argumenty článku.
9.týden
U12. Rozhlas, hudba.
Vyjádřit souhlas, částečný souhlas nebo nesouhlas ve formálním a neformálním projevu.
10.týden
U12. Jednáme podle toho, jak myslíme. Hudba a mládež.
11.týden
U12. Volný čas. Hovorové výrazy.
12.týden
Závěrečný test.
13.týden
Oprava závěrečného testu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro de ejercicios / María Ángeles Buendía Perni.. et al.. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Základní:
Prisma : método de espa?ol para extranjeros : nivel intermedio : B1+B2 fusión : libro del alumno / Equipo Prisma ; [Isabel Bueso.. et al.]. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Španělština pro samouky a věčné začátečníky. ISBN 978-80-266-1793-8.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1.díl = Manual de espa?ol actual / Olga Macíková, Ludmila Mlýnková. ISBN 80-251-1089-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Rozlišit tvary časů přítomných, minulých a budoucích.
Rozlišit tvary gerundia a podmiňovacího způsobu.
Rozlišovat tvary rozkazovacího způsobu.
Rozlišovat tvary konjunktivu.
Rozlišit vztažné věty, časové věty a příčinné věty s konjunktivem.
Znát výrazy pro vyjádření pravděpodobnosti.
Znát prvky pro uspořádání promluvy a vyjádření názoru. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Kurz UJP/SP6 volně navazuje na kurz UJP/SP5.
Vyprávět přehledně příběhy.
Vyjádřit budoucí činnosti.
Odvodit hypotézy o minulosti a přítomnosti.
Vyjadřování rady, doporučení a řešení.
Vyjádřit přání vůči druhým lidem.
Vyjádřit jistotu, překvapení, lítost nebo obavu.
Vyjádřit ujištění.
Prezentovat téma strukturovaným způsobem (ústně nebo písemně).
Použít vhodně slovesa ser a estar.
Použít vztažné, časové a příčinné věty s přítomným subjunktivem.
Podat vysvětlení nebo se za něco omluvit.
Vyjádřit různé emoce nebo reakce na konkrétní situace.
Psát neformální sdělení: dopisy, zprávy nebo e-maily.
Vyhledat v textu důležité informace o osobním životě, zvycích, módních trendech a gastronomii. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Rozlišit tvar předminulého subjunktivu.
Znát spojky důsledkové a účelové.
Pojmenovat zdravotní a estetické procedury.
Znát strukturu oficiální stížnosti.
Znát písemné a ústní zdvořilostní fráze a vzorce.
Poznat termíny z oblasti obchodu.
Rozumět hlavní myšlence a argumentům psaného článku.
Poznat hovorové výrazy.
Znát slovní zásobu týkající se hudby. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyjádřit účel pomocí subjunktivu.
Psát formální dopis.
Shrnout nebo analyzovat informace o zdraví a estetice.
Vhodně používat subjunktiv pro vyjádření nabídky pomoci, služby nebo nápadu.
Používat fráze vyjadřující blahopřání, omluvu, odmítnutí, nabídky nebo pozvání.
Používat předminulý subjunktiv k vyjádření překvapení.
Vyjádřit souhlas, částečný souhlas nebo nesouhlas ve formálním i neformálním projevu.
Popsat aspekty hudebního světa a vyjádřit svůj názor.
Vhodně používat hovorové výrazy. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|