Základní literatura
Jirák, Jan – Köpplová, Barbara (2007): Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál.
Doporučená literatura:
Adorno, Theodore W. – Horkheimer, Max (2009): Schéma masové kultury. Oikoymenh 2009.
Ftorek, Jozef (2007). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
Jirák, Jan - Köpplová, Barbara (2009): Masová média. Portál: 2009.
McCombs, Maxwell (2009): Agenda-setting. Portál: 2009.
McQuail, Denis (2007): Úvod do teorie masové komunikace. Portál.
Rosůlek, Přemysl a kol.: Média a politika. ZČU 2009.
THOMPSON, John B. (2004): Média a modernita. Karolinum: Praha.
Další doporučená literatura/zdroje/možnosti:
Povinná literatura - viz Podmínky absolvování a sekce Seminář.
Další doporučené zdroje:
(1) ZALOŽTE SI: účty na facebook, twitter, instagram, LinkedIn, Researchgate, Academia.edu, pokud je již nemáte.
(2) VYZKOUŠEJTE software, freeware, online textové analyzátory pro analýzu politických textů (příklady některých, základních, online nástrojů bez nutnosti stahování):
(a) Tag cloud: http://tagcrowd.com/
(b) Textový analyzátor: https://www.online-utility.org/text/analyzer.jsp
(c) Analýza Twitteru: http://keyhole.co/
(3) VYUŽIJTE možnosti aplikací Android/iOS
(4) VYZKOUĚJTE si pro předmět online výzkum s využitím serverů zdarma (např.):
(a) www.polleverywhere.com
(b) survio.com
(c) surviomonkey
aj.
(5) Vyzkoušejte výhody RSS čtečky v mobilech/tabletech
(6) Využívejte URL shortener (i na analýzu). Proč?