ZČU > Courseware > Předměty po fakultách > Fakulta pedagogická > KČJ > 9LIMZ > O předmětu
Hlavička předmětu (C001) Nápověda

KČJ/9LIMZ

Text (C021) Nápověda

Vítejte!

"U nás se literatuře pro mládež dařit nechce, a není divu. Až na málo výminek budí české knihy tohoto druhu v dítěti nechuť; jest to samé kázání o "hodných dětech", za nimiž číhá metla. Dítě se knihou takovou více utýrá než osvěží. My ve svých spisech učíme děti býti starými; umění psáti pro děti jest však to, vžíti se do mysli dítěte a býti sám dítětem. Mluvilo se jednou před lety o tom, že vydá se k Vánocům kniha pro děti, kterou sepíšou naše síly a budou ilustrovati přední naši umělci. Myšlenka ta usnula. Je jí škoda."

                                                                                                                              J. V. Sládek, Lumír 1882

 

"Samé kantorování, samé poučování. Toho dětská duše nesnese. Mluvme krásou a poezií a pravdou..."

                                                                                                                               J. V. Sládek, Lumír 1887

Poslední změna: 27.06.2011
 
Informace o předmětu (C003) Nápověda

Předmět - základní informace

Stručné informace KČJ/9LIMZ, Literatura pro mládež ZŠ
Výuka Zimní semestr , Letní semestr , Přednáška 6 [HOD/SEM] Seminář 2 [HOD/SEM]
Zakončení Zkouška, 1 kreditů,
Předmět nemá podmiňující ani vyloučené ani informativně doporučené předměty...
Předmět – anotace (C004) Nápověda

Předmět - cíle KČJ/9LIMZ - IS/STAG

Seznámit studenty se specifickými znaky a funkcemi literatury pro děti a mládež (LDM), s dětským aspektem v historickém vývoji LDM v kontextu literatury pro dospělé. Představit ústřední žánry LDM (se zaměřením na četbu pubescentů) a jejich význačné představitele, zvláště v české literatuře.
Obrázek (C008) Nápověda
Vizitka učitele (C016) Nápověda
Vizitce není přiřazen žádný login! Tento portlet není nakonfigurován.
Aktuality (C012) Nápověda
Tento portlet není zinicializován.
Aktuality
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
[RSS]