|
|
KEP/ZPEL
Základy programování pro elektrotechniku
Garanti: Ing. Petr Kropík, Ph.D.
|
|
|
|
Předmět - cíle
KEP/ZPEL
- IS/STAG
Seznámit se se základními principy strukturovaného procedurálního programování, základními datovými typy. Pochopit algoritmy a principy jejich návrhu a implementace. Obeznámit se s principy a postupy objektového programování a objektovým návrhem aplikace. |
|
|
|
|
Přehled témat přednášek
- Počítač z pohledu programátora, operační systémy, zobrazení informace. Příklad jednoduchého programu. Analýza problému a programování, pojem algoritmu.
- Struktura programu v jazyce C++, řídící struktury, smyčky. Základní datové typy. Typová konverze. Ladění a testování programů.
- Datové typy - rozsah, přesnost, zaokrouhlování. Výrazy. Funkce, jednoduché parametry. Pole, textové řetězce, základní funkce pro práci s řetězci.
- Ukazatele, umístění dat v paměti. Pole a ukazatele. Algoritmy pro práci s poli. Vícerozměrná pole.
- Struktury, uniony, výčtové typy, bitové struktury. Práce se soubory, formátování vstupu a výstupu.
- Složitější datové typy - spojové struktury, stromy, fronta, zásobník, kruhová fronta. Vzájemné přetypování datových typů. Zarovnání paměti. Packed struktury.
- Rozdíly mezi C a C++ na úrovni základní syntaxe - další datové typy a operátory. Objektově orientovaný přístup v programování. Důvody využití objektového přístupu, jeho principy. Implementace objektového programování v C++.
- Konceptuální model objektu. Abstraktní datový typ. Implementace abstraktního datového typu - třída. Objekty, jejich vlastnosti.
- Nástroje objektového programování zapouzdření, inheritance, polymorfismus, genericita. Implementace dědičnosti (inheritance). Mechanismus výjimek.
- Polymorfismus, využití. Implementace složitějších struktur nástroji objektového programování.
- Standardní knihovny C++.
- Práce se vstupně výstupními proudy.
- Tvorba finální aplikace. Optimalizace kódu. Dokumentace.
Poslední změna:
20.09.2022
|
|
|
|
|
Podklady k přednáškám
Dokumenty jsou přístupné pouze přihlášeným uživatelům nebo studentům předmětu.
|
|
|
|
|
|
|