|
|
KFL/JCR1
Practical Language Exercises 1
Guarantors: Filolog Anastasija Šestakova
|
|
|
|
1. |
Seznámení s plánem výuky. Informace o požadavcích k zápočtu. 1. lekce, str. 16 (tady a dále učebnice Dorovorilis!). Prohlížení videa věnovaného ruské etiketě. Diskuse. Vyplňování tabulky s ruskými zdvořilostními formulemi.
|
2. |
2. lekce, str. 17-31. Seznámení. Dotazy na jméno (specifika oslovení v ruském formálním a neformálním prostředí), národnost, profesi, věk, rodinný stav. Vazby s číslovkami, vyjádření přítomnosti / nepřítomnosti osoby. Zdvořilostní fráze, představování. Prohlížení videa věnovaného národům v Rusku (derivace etnonym). |
3. |
3. lekce, str. 36-50. Vyjádření činnosti. Informace o místu, sídle firmy. Rozhovor o povolání, o jazykových znalostech. Konstrukce vyjádření subjektivního názoru. Prohlížení videa o populárních profesích. Konstrukce spojené s profesí. Diskuze. |
4. |
4. lekce, str. 51-65. Konstrukce spojené s vyjádřením objektu a upřesňováním jeho charakteru. Zjišťování statusu podniku (administrativně právní formy ruských podniků a organizací). Přivlastňovací zájmena. Sestavování dialogu ve skupinách. Diskuze. |
5. |
4. lekce, str. 66-81. Zkratky: jejích druhy a způsoby slovotvorby (názvy států, organizací, označení firem apod.). Druhy zájmen: osobní, tázací, ukazovací. |
6. |
5. lekce, str. 82-97. Vznik firmy, její činnost v minulosti. Působení firmy na ruském trhu. Zřizovatelé firmy, počet zaměstnanců. Vyjádření absence nebo vlastnictví něčeho. Sestavování dialogů ve skupinách. Diskuze. |
7. |
5.-6. lekce, str. 98-113. Prezentace firmy v reklamě. Zvláštnosti ruských reklamních textů. Průběžný test. |
8. |
Rozbor testu. Činnost firmy, popis její produkce a zboží. Sestavování dialogů. Diskuze. 6. lekce, str. 114-129, spotřebitelské vlastnosti zboží, popis druhů služeb, charakteristika zboží. Zásady vypracování popisu služeb a zboží. |
9. |
6.-7. lekce, str. 130-145. Prezentace firmy v písemné komunikaci. Struktura firmy, názvy a činnost jednotlivých oddělení, personál. Komunikace ve firmě. Komerční dopisy a jejích druhy. |
10. |
7. lekce, str. 146-160. Charakteristika zaměstnanců. Antonyma a synonyma. Zásady vypracování profesního životopisu: doporučení, rozbor frekventovaných chyb. |
11. |
7.-8. lekce, str. 161-175. Spolupráce firmy, partneři. Charakter uzavíraných smluv: typy smluv, struktura, slovní zásoba. |
12. |
8. lekce, str. 176-192. Internet jako důležitý nástroj komunikace v obchodní sféře. Webové stránky pro rusky mluvící obyvatelstvo české republiky. Diskuze. Minulý čas, vyjádření ceny. |
13. |
8 lekce, str. 193-200. Opakovanost a jednorázovost děje. Trvání děje a výsledek. Byznys plán: zasady zpracování. Závěrečný test. |
14. |
|
Last updated:
17.10.2024
|
|
| |