Testy obsahují převážně otevřené otázky spojené se sestavováním dialogů a konstrukcí používaných v obchodní ruštině.
Témata referátů (prezentací):
1. Národy Ruské federace (nejpočetnější národnostní skupiny, dynamika počtů, způsoby derivace etnonym v ruštině).
2. Profese na ruském trhu a jejich žebříček. Podstatná jména označující profese: druhy, derivační struktury, feminativa, zvláštnosti překladu do českého jazyka.
3. Klasifikace organizačně právních forem podniků a organizací v Ruské federace: druhy, příklady, analogy v českém prostředí.
4. Zkratky v ruském komerčním prostředí: druhy, příklady, současné derivační tendence.
5. Česká organizace spolupracující s ruskými partnery: struktura, výroba, česko-ruské kontakty.
6. Reklama firmy pracující s rusky mluvícími klienty: struktura, charakteristika zboží nebo služeb, analýza vybraného reklamního produktu.
7. Zboží a služby určené pro rusky mluvící spotřebitele na českém trhu: popis, vlastnosti, cenová analýza.
8. Komerční dopisy v ruském komerčním prostředí: druhy, zásady vypracování, jazykové prostředky.
9. Životopis: druhy, struktura, analýza frekventovaných chyb.
10. Smlouvy na ruském trhu. Analýza třech vybraných druhů smluv: struktura, účel, jazykové prostředky.
11. České webové stránky pro rusky mluvící obyvatele ČR: přehled, analýza 2-3 webových stránek (struktura, účel, jazykové prostředky).
12. Byznys plán malého podniku: struktura, zásady zpracování, příklady.