|
|
KPG/PGNSA
Pedagogy for BSPL Teachers A
Guarantors: Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D.
|
|
|
|
Course literature
KPG/PGNSA
-IS/STAG
Extending
Lukavská, Eva,
Pozor, děti! : (didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě)
, Dobrá Voda : Aleš Čeněk
2003
Recommended
Singule,F.:,
Americká pragmatická pedagogika,
Skalková, Jarmila,
Obecná didaktika
, Praha : ISV
1999
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,
Pedagogika pro učitele
, Praha Grada
2008
Spilková, Vladimíra,
Proměny primárního vzdělávání v ČR
, Praha : Portál
2005
BERTRAND, Y.,
Soudobé teorie vzdělávání
, Praha : Portál
1998
Tonucci, Francesco,
Vyučovat nebo naučit?
, Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
1991
|
|
|
|
|
Jednotlivé studijní materiály jsou uvedeny u záložek: Přednáška a Seminář.
Doporučená literatura a další zdroje:
- BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
- ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7.
- HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024728162.
- KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.
- KOLÁRIKOVÁ, Z.; PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
- KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.
- KOLEKTIV. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP: Praha, 2005. ISBN 80-87000-02-1.
- KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Most: Hněvín, 2006. ISBN 8086654184.
- MACHKOVÁ, Eva. Metody dramatické výchovy. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007. ISBN 978-80-901660-9-0.
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
- OBST, Otto. Obecná didaktika. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5141-1.
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 6., rozš.a přeprac. vyd. Přeložil Jiří FOLTÝN. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
- PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
- PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
- SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Portál: Praha, 2005. ISBN 80-7178-942-9.
- ŠAFRÁNKOVÁ, Dagmar (Čábalová). Pedagogika. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2993-0.
- TONUCCI, F. Vyučovat nebo naučit? Praha: Pedagogická fakulta UK, 1991. ISBN 80-901065-1-X.
- VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.
- VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem. Praha: PedF Uk, 2007. ISBN 978-80-7290-325-2.
- ZORMANOVÁ, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9
Literatura k portfoliu pro SZZ:
- TRUNDA, Jiří. Profesní portfolio učitele.: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012 [cit. 2017-09-11]. ISBN 978-80-87063-62-0. Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/09_Profesni_portfolio_ucitele.pdf
- LUKÁŠOVÁ, Hana. Portfolio začínajícího učitele a mentora: studijní opora [online]. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015 [cit. 2017-09-11]. Dostupné z: www.utb.cz/file/51777_1_1/
- LUKÁŠOVÁ, Hana, Tomáš SVATOŠ a Jana MAJERČÍKOVÁ. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-465-1
Last updated:
30.11.2018
|
|
| |
|