|
|
KRF/PRAR1
Practical Lang. and Background Studies 1
Guarantors: Mgr. Michaela Pešková, Ph.D.
|
|
|
|
Daný předmět se zaměřuje jednak na rozvíjení komunikativní kompetence v ruštině na středně pokročilé úrovni, jednak na seznámení se základními ruskými reáliemi.
Konkrétní cíle kurzu:
komunikativní kompetence:
-
zlepšit výslovnost v ruštině
-
procvičit a zafixovat si základní gramatické a pravopisné jevy v mluveném i písemné projevu
-
posílit schopnost vedení souvislejšího monologu a dialogu na témata, jako je zejména životopis, rodina a rodinné vztahy, volba povolání a studium na VŠ
-
dokázat se zorientovat v řeči rodilého mluvčího týkající se běžných témat na základě poslechu
-
dokázat se zorientovat ve vybraných ruských dokumentech a formulářích, umět je vyplnit
sociokulturní kompetence:
-
získat základní přehled o tématech, jako je ruská ekonomika, česko-ruské vztahy a osvojit si základní slovní zásobu z daného tématu
-
seznámit se s vývojem a nejdůležitějšími osobnostmi ruské hudby, výtvarného umění, divadla a filmu a osvojit si základní slovní zásobu z těchto témat
-
seznámit se s některými specifiky ruského vnímání světa
Last updated:
24.09.2008
|
|
|
|
Information about course
Brief information |
KRF/PRAR1
,
Practical Lang. and Background Studies 1
|
Teaching |
Summer semester
,
Lecture 1 [Hours/Week]
Seminar 3 [Hours/Week]
|
Completion |
Pre-Exam Credit,
4 credits,
|
Course has neither
prerequisite
nor
preclusive
nor
recommended (for your information)
courses...
|
|
|
|
|
Course annotation
KRF/PRAR1
-IS/STAG
The aim of the course is to develop the communicative competence in Russian at intermediate level and to familiarize with basic Russian background studies. Regarding the communicative competence, the course focuses on improving Russian pronunciation, practicing and fixing the basic grammatical and spelling phenomena in speaking and writing, enhancing the skills of a coherent monologue and dialogue on topics such as a resume in particular, family and family relationships, career choice and study at university. A student demonstrates the improvement of language skills and enlarges his/her vocabulary via continuous reading (stories of Russian authors, reading magazines, newspapers, etc.). The student is able to understand the native speaker's speech on familiar matters based on listening, he/she is familiarized with selected Russian documents and forms and he/she is able to fill them. Regarding the social-cultural competence, the student gains basic knowledge about topics such as the Russian economy, the Czech-Russian relations and acquire the basic vocabulary of the topic, learn about the development and the most important personalities of Russian music, visual arts, theater and film and learn the basic vocabulary of these topics; gets familiarized with some of the specifics of the Russian perception of the world. Students reach the language level B1. |
|
|
|
|
|
|
|
News
|
No news entered at the moment
|
|
|
|
|