Školní tělesná výchova je již téměř 140 let organickou součástí výchovy a vzdělání na školách v Českých zemích. Pojem didaktika tělesné výchovy je chápán ve smyslu akademické vědní disciplíny i jako studijní předmět v obsahu pregraduální přípravy učitelů tělesné výchovy. Cílem předmětu je, aby byli studenti schopni používat základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, porovnali souvislosti historie a současnosti ve vyučování tělesné výchově a sportu, vysvětlili nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko- organizačních forem práce tělovýchovného procesu, aplikovali základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody ve vyučování tělesné výchovy, používali základní prvky optimalizace a efektivizace ve vyučování tělesné výchovy, modifikovali jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů a na základě sestavených plánů zpracovali různé typy vyučovacích jednotek TV na SŠ.
Ve svém obsahu zahrnuje kromě didaktiky tělesné výchovy, osobní zdokonalování profesních dovedností a převod teoretických poznatků do praxe tzv. modelované vyučování, kdy studenti vyučují přímo na vybrané základní škole tělesnou výchovu, jejíž celkový průběh i evaluace je pod vedením garantů předmětu. V těchto předmětech se zároveň více zaměříme na sebereflexi a reflexi didaktických praktických výstupů na střední škole.
Last updated:
08.02.2021