A. Příprava na semináře, samostudium:
Studenti zpracovávají v rámci samostudia zadané úkoly zaměřené především na rozšiřování odborné slovní zásoby a porozumění textům.
B. Krátká prezentace handoutu (cca 10 minut):
V 1. týdnu si studenti zvolí téma krátké prezentace "Mit der Wirtschaft auf Tuchfühlung" - inhaltliche und sprachliche Recherche zu einem Unternehmen, Produkt, zu einer Marke, Währung oder Urkunde". Podmínkou je osobní zkušenost s daným podnikem, výrobkem, značkou, měnou nebo listinou a možnost ověření expertem.
Handout k prezentaci:
I v handoutu je nutno průběžně odkazovat na prameny a literaturu, pokud se nejedná o vlastní tezi, myšlenku nebo přímou zkušenost. Uvádí se pouze prameny a literatura, které byly skutečně použity.
Nezbytnou součástí je ověření expertem (např. krátké interview, mail, telefonát) – při prezentaci stačí jmenovitě uvést (např. český zaměstnanec obchodního řetězce Petr Vopička, německá studentka ekonomie Claudia Agte).
Rozsah: max. 1-2 strany A4. Handout se skládá ze čtyř krátkých částí:
1) osobní zkušenost - 3-5 myšlenek či tezí, které jsou přínosem (co tým vypátral, popř. dal do nových vztahů a nechal ověřit expertem);
2) glosář klíčových slov - tj. slovní zásoba v tabulce včetně slovníkových tvarů (u nepravidelných sloves konjugace, u substantiv plurál, genitiv není nutno uvádět), zaměřit se zejména na slovní zásobu nad rámec středoškolského studia (ne telefonní seznam!);
3) miniaktivita - tj. jedna otázka nebo věta na doplnění slov z tabulky popř. úloha multiple-choice s nabídkou variant či matching (cílem není "prozkoušet" celé téma, ale namátkově prověřit osvojení vybraného termínu ostatními studenty - testujeme jen to, co bylo skutečně v prezentaci řečeno);
4) přehled použité literatury včetně slovníků pod tabulkou (online zdroje ve standardním tvaru, vč. data citace).
Délka prezentace včetně miniaktivity max. 10 min.