ZČU > Courseware > Předměty po fakultách > Fakulta pedagogická > KHI > DJPRA > O předmětu
Hlavička předmětu (C001) Nápověda

KHI/DJPRA

Text (C021) Nápověda

Vítejte!

Vážení studenti,

vítám vás v předmětu, který vám zprostředkuje nejstarší a nejdelší období v dějinách lidstva.
 
V jediném semestru poznáte prehistorický vývoj lidské společnosti, který trval 3 miliony let.
 
V dějinách pravěku pochopíte úzkou hranici mezi poznatky o vzniku lidské společnosti a těmi vědními obory, které jsou spjaty s vyhledáváním a interpretací hmotných historických pramenů. Vaše studium prehistorie přesáhne do geologie, fyziky, biologie, paleontologie a samozřejmě do archeologie. Budete sledovat tradiční linii periodizace pravěku, která již od 19. století rozděluje toto období na dobu kamennou, dobu bronzovou a dobu železnou, ale poznáte také nové a moderní teorie v kontextu české i světové prehistorie.
 
Po absolvování kurzu budete schopni systematizovat vývoj technologií a životního stylu pravěkých lidí, získáte povědomí o materiálním, kulturním a společenském vývoji v tomto období na základě interpretace hmotných pramenů.
 
V seminářích se budete mimo jiné orientovat na regionální místní dějiny.
 
Mnoho zdaru ve studiu! Helena Východská
 
Poslední změna: 23.04.2015
 
Informace o předmětu (C003) Nápověda

Předmět - základní informace

Stručné informace KHI/DJPRA, Dějiny pravěku
Výuka Zimní semestr , Přednáška 2 [HOD/TYD] Seminář 1 [HOD/TYD]
Zakončení Zkouška, 3 kreditů,
Vyloučené předměty KHI/OBDĚ1  (Kapitoly z obecných dějin 1)
Předmět nemá podmiňující ani informativně doporučené předměty...
Obrázek (C008) Nápověda
Vizitka učitele (C016) Nápověda
Spacer...
Foto nezadáno...
Fakulta filozofická
Katedra archeologie
PhDr.
Petr Menšík
Ph.D.
Editační režim portletu...Detail >>>
Vizitka učitele (C016) Nápověda
Spacer...
foto
Fakulta pedagogická
Katedra historie
PaedDr.
Helena Východská
Editační režim portletu...Detail >>>
Aktuality (C012) Nápověda
Tento portlet není zinicializován.
Aktuality
Momentálně nejsou zadány žádné aktuality...
[RSS]