|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / SOH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
SOH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro humanistiku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/SOH
|
Vyloučené předměty
|
KRO/SH6 a KRO/SOH
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty analyzovat a interpretovat odborné španělské texty z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Upevnit orientaci studentů v pramenném textu pochopením jeho logické výstavby, porozuměním struktuře vět a osvojením si odborné terminologie. Posílit jejich schopnost shrnout a vyjádřit hlavní teze čteného textu. Přivést studenty k zájmu o pramennou literaturu oboru, který studují.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní a písemná prezentace na seminářích. Ústní a písemná zkouška.
|
Obsah
|
Náplní seminářů je četba a interpretace pramenných a odborných textů ve španělském jazyce. Řízená četba je zaměřena na prohloubení znalostí terminologie a osvojení si specifik odborného stylu humanitně-vědního zaměření ve španělském jazyce. Práce s textem probíhá v češtině, studenti jsou však vedeni ke schopnosti prezentovat hlavní teze textu ve španělském jazyce. Seznam konkrétních textů je zveřejněn na Coursewaru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
LAS CASAS, B. Brevisíma relación de la destruición de las Indias. Madrid, 1995.
-
Doporučená:
MÁRTIR, P. de ANGLERÍA. Décadas del Nuevo Mundo. Madrid, 1989.
-
Doporučená:
UNAMUNDO, M. Del sentimiento trágico de la vida en los hombres y en los pueblos. Madrid, 1997.
-
Doporučená:
COLÓN, C. Diario de Navegación. Habana, 1961.
-
Doporučená:
FUENTES, C. El espejo enterrado. Méxixo, 2006.
-
Doporučená:
FLÓREZ MIGUEL, C.-GARCÍA CASTILLO, P.-ALBARES ALBARES, R. El humanismo científico. Salamanca, 1999.
-
Doporučená:
ORTEGA Y GASSET. El tema de nuestro tiempo. Espasa-Calpe, Madrid, 2003.
-
Doporučená:
UNAMUNDO, M. En torno al casticismo. Madrid, 1996.
-
Doporučená:
VIVES, J. L. Epistolario. Madrid, 1978.
-
Doporučená:
ABELLÁN, J. L. Historia crítica del pensamiento II. La edad de oro. Madrid, 1979.
-
Doporučená:
ORTEGA Y GASSET. La idea de principio en Leibniz y la evolución de la teoría deductiva I, II. Madrid, 1967.
-
Doporučená:
ORTEGA Y GASSET. La rebelión de las masas. Espasa-Calpe, Madrid, 2005.
-
Doporučená:
URRUTIA LEÓN, M. M. Miguel de Unamuno desconocido. Salamanca, 2007.
-
Doporučená:
UNAMUNDO, M. Niebla. Madrid, 1963.
-
Doporučená:
ORTEGA Y GASSET. Qué es filosofía?. Madrid, Alianza Editorial, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
43
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se pokročilá znalost jazyka (B2), znalosti a dovednosti v rozsahu kurzu KFI/SPH |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni orientace v odborných španělských textech z oblasti humanitních věd a budou umět shrnout a vyjádřit jejich hlavní teze. Budou mít znalosti humanitně-vědné španělské terminologie na solidní úrovni a budou motivováni k využívání pramenné literatury k dalšímu studiu ve svém odborném zaměření |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|