|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9DACJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9DACJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
DA výuky dějepisu v cizím jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktické aspekty výuky dějepisu v cizím jazyce
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/9TDND
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Připravit studenty na aktivní vyučování dějepisu na SŠ v cizím jazyce. Důraz je kladen jednak na osvojení a fixaci správného pojmosloví a jednak na metodiku výběru specifických témat pro vyučování. Vybrány budou tématické okruhy, které mohou naplnit obsahový rámec česko-ruských, česko-anglických, česko-německých historických vztahů, společných či podobných problémů řešených v historii či diskusí nad problematickými úseky moderní historie.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích. Pravidlená práce v e-laerningovém Vystoupení v semináři s řešením modelové situace výuky dějepisu v cizím jazyce. Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí historické terminologie v cizím jazyce a faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
|
Obsah
|
1. Vzdělávací systémy v oblasti dějepisného vyučování v evropských zemích
2. Specifika národních vzdělávacích systémů v oblasti dějepisu v rusky, anglicky, německy mluvících zemích
3. - 4. Základní historické pojmosloví v ruském, anglickém, německém jazyce
5. -8. Didakticky vhodné metody, formy a prostředky vyučování dějepisu v cizím jazyce
9. -12. Samostatná vystoupení studentů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Elton, J., R. Angličané. Praha, 2000.
-
Doporučená:
CHURCHILL, W. Dějiny anglicky mluvících národů. 4 sv. Přeložily Radka Ederová a Eva Křístková. Praha: Český spisovatel, 1996.
-
Doporučená:
Morgan, K., O. Dějiny Británie. Oraha, 1999.
-
Doporučená:
Müller, H., Krieger, K.,H., Vollrath, H.. Dějiny Německa. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Švankmajer, Milan. Dějiny Ruska. Praha, 1999.
-
Doporučená:
A.U.Arteta-J.R. Campistol-J.M.J. Zamora - C. S. Serrano. Dějiny Španělska. Praha, 1995. ISBN 80-7106-117-4.
-
Doporučená:
Pleticha, H. Deutsche Geschichte 1 - 12.. Gütersloh, 1993.
-
Doporučená:
Figes, Orlando. Lidská tragédie. Ruská revoluce 1891 - 1924. Praha - Plzeň, 2000.
-
Doporučená:
Seibt, F. Německo a Češi. Dějiny jednoho sousedství uprostřed Evropy. Praha, 1996.
-
Doporučená:
Haffner, Sebastian. Od Bismarcka k Hitlerovi. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Bok, V. Přehled německých dějin pro posluchače germanistiky. České Budějovice, 1990.
-
Doporučená:
Pipes, R. Rusko za starého režimu. Praha, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
6
|
Celkem
|
72
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost historických reálií, znalost zvoleného cizího jazyka minimálně na úrovni vedlejšího sloupu bakalářského studia, doporučeno absolvování předmětů Teorie a didaktika dějin pro učitele SŠ 1 a 2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student(ka)srovná vzdělávací systémy (v oblasti výuky historie) evropských zemí s tradičním českým modelem vyučování, vystihne oboustranná pozitiva či negativa, prokáže znalost a jistotu v používání historické terminologie v cizím jazyce (ruština, angličtina, němčina), vymezí vhodná témata a didaktické formy jejich ztvárnění pro vyučování dějepisu v cizím jazyce,prokáže schopnost a dovednost samostatné přípravy didaktické aplikace pro vyučování dějepisu na SŠ v cizím jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|