|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / EKOL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
EKOL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ekologie v technické výchově
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAT/EKOL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem ekologie, jejím vznikem, postupném vývoji a některými problémy životního prostředí. Předmět má sloužit pro přípravu studentů na ZŠ a jeho pojetí koresponduje s RVP.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování referátu na zadané téma a jeho prezentace na semináři Aktivní účast na seminářích.
|
Obsah
|
1. Podstata a vznik techniky, role a význam ve společnosti
2. Základní termíny a principy ekologie a ochrany životního prostředí
3. Modely vzniku života na Zemi, země v kontextu vesmíru a jeho vzniku.
4. Prostředí a organismus, biotické a abiotické faktory
5. Zdroje energie a látek v přírodě, přeměny energie
6. Vliv člověka na životní prostředí, doprava
7. Společenstva a ekosystémy, ochrana jednotlivých složek prostředí
8. Vynálezy, které poznamenaly svět, trendy a perspektivy působení vědy a techniky
9. Průmyslové revoluce a války, změny myšlení a transformace světa
10. Globální ekologické problémy, přírodní rovnováha, zachování druhu a rozmanitosti
11. Ochrana životního prostředí v ČR a přesah do vzdělávací politiky ČR, odstraňování ekologických škod
12. Odpadové hospodářství, legislativa.
13. Využití ICT pro zjišťování parametrů ŽP, zjišťování a zpracování dat
14. Výukové projekty s environmentálním přesahem, metodika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Člověk a životní prostředí. 1. vyd. Praha : SPN, 1987.
-
Doporučená:
Morton, Timothy. Ecology without Nature : Rethinking Environmental Aesthetics. USA, 2011. ISBN 9780674034853.
-
Doporučená:
MASNÝ, P A KOL. Obnovitelné zdroje elektrické energie. Praha, 2011.
-
Doporučená:
MACKAY, C. D. Obnovitelné zdroje s chladnou hlavou. Cambridge, 2008.
-
Doporučená:
PETRŮ, A. Odpady v přírodním a vodním hospodářství. SNTL Praha, 1975.
-
Doporučená:
Mezřický, Václav. Životní prostředí : Věc veřejná i soukromá. 1. vyd. Praha : Práce, 1986.
-
Doporučená:
Moldan, Bedřich. Životní prostředí České republiky : vývoj a stav do konce roku 1989. 1. vyd. Praha : Academia, 1990. ISBN 80-200-0292-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z biologie a chemie odpovídající prvnímu ročníku čtyřletého gymnázia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Zpracování dat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá základní orientaci v problematice ekologie a ochrany životního prostředí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student plánuje a řídí vzdělávací ekologické projekty s technickým přesahem. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|