|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průmyslové inženýrství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
139 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPV/PIA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KIP/BSSPR
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s příčinami historického vývoje průmyslového inženýrství, se základními oblastmi průmyslového inženýrství v podnikové praxi a vybavit je dovednostmi používat základní metody a nástroje průmyslového inženýrství (od jednotlivých procesů až po celý systém řízení podniku).
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdání a obhájení projektu
Absolvování dvou testů v průběhu semestru a dosažení požadovaného celkového počtu bodů
|
Obsah
|
Již v minulém století se obor Průmyslové inženýrství stal důležitým nástrojem řízení, který akceptovaly všechny vyspělé průmyslové země. Tento kurz se vám pokusí ukázat, jakými cestami se toto poznání ubíralo, jakými nástroji jej bylo dosaženo a především jaké jsou současné metody a nástroje průmyslového inženýrství.
1. Průmyslové inženýrství
2. Štíhlá výroba
3. Plýtvání
4. Prostředí podniku a výkonnost člověka
5. Prostorové uspořádání podniku
6. Podniková logistika
7. Metody a nástroje průmyslového inženýrství I. (Metody pro řízení logistiky)
8. Metody a nástroje průmyslového inženýrství II. (Metody pro zlepšování výroby a standardizace)
9. Metody a nástroje průmyslového inženýrství III. (Metody pro řízení údržby a zkracování přestavovacích časů)
10. Metody a nástroje průmyslového inženýrství IV. (Metody zaměřené na kvalitu a ostatní)
11. Projektové řízení a plánování podniku
12. Ekonomické aspekty výroby
13. Informační systémy a informační technologie v průmyslovém podniku
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sarah Harvey. Kaizen - Japonská metoda postupné změny návyků. Anag. 2020.
-
Základní:
Patermann Jiří. Lean dílenské řízení. Grada. 2022.
-
Rozšiřující:
Tomek Gustav, Vávrová Věra. Průmysl 4.0. Professional Publishing. 2017.
-
Rozšiřující:
Chromjaková, Felicita. Průmyslové inženýrství. GEORG, 2013. ISBN 978-80-8154-058-5.
-
Rozšiřující:
Jeffrey K. Liker. Tak to dělá Toyota. Management Press, s.r.o. 2007.
-
Doporučená:
Michelle Vine. Handbook of Industrial Engineering. CLANRYE INTERNATIONAL. 2015.
-
Doporučená:
Bidanda, Bopaya. Maynard's Industrial and Systems Engineering Handbook. McGraw-Hill Education. 2022.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zájem poznávat nové a chtít pochopit jak funguje výroba produktů a polotovarů |
popsat a vysvětlit základní technologie výroby |
popsat podnikové procesy a charakterizovat zda přidávají nebo nepřidávají hodnotu |
samostatně využívat teoretické znalosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit výrobní postup pro konkrétní produkt |
použít samostatně své znalosti z průmyslového inženýrství, dokázat spojovat různé teoretické oblasti a hledat souvislosti |
být schopen pracovat v týmu a dle své pozice v týmu buď efektivně spolupracovat, nebo tým řídit |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit co je racionalizace a co jsou inovace |
charakterizovat kritéria pro hodnocení procesů |
sdělit srozumitelně a jasně co představuje průmyslové inženýrství |
znát základní metody a nástroje průmyslového inženýrství |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
spočítat potřebné kapacity pro výrobní proces |
navrhnout, na základě získaných teoretických i praktických znalostí, varianty řešení layoutu |
zanalyzovat hmotné toky mezi pracovišti včetně jejich vyhodnocení |
doporučit vhodnou metodu průmyslového inženýrství na konkrétní problém ve výrobním procesu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|