|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / RJDI1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
RJDI1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruský jazyk s didaktikou 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
16 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRF/RJD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KRF/9RJD2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získání povědomí o ruské historii a kultuře.
Seznámení se základními díly ruské dětské literatury.
Dosažení jazykové úrovně A2.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné složení zápočtového testu v rozsahu předepsané literatury.
Seminární práce: Metodické zpracování jednoho díla dětské ruské literatury dle výběru (písemně).
|
Obsah
|
Přednáška: Ruské reálie (nejdůležitější mezníky ruské historie od Kyjevské Rusi do 20.stol., ruská umělecká řemesla)
Cvičení: Nácvik a procvičování jazykových prostředků a řečových dovedností v rozsahu předepsané literatury. Seznámení se základními díly ruské dětské literatury (Pohádky A.S.Puškina, Kornej Čukovskij, Samuel Maršak, Nikolaj Nosov, Viktor Dragunskij, Eduard Uspenskij aj.)
Cíl: Dosažení jazykové úrovně A2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz je k dispozici v moodle.zcu.cz
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Jana Sováková, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Vratislav Karpíšek (100%),
Mgr. Michaela Pešková, Ph.D. (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
-
Cvičící:
M. Mus. Tomáš Karpíšek, DiS. (100%),
Mgr. Vratislav Karpíšek (100%),
Mgr. Jiřina Svobodová, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Matyušová, Zdeňka. Čítanka ruských literárně-kulturních textů = Russkije literaturno-kul´turnyje teksty dlja čtenija. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2003. ISBN 80-7238-285-3.
-
Základní:
Polozovova, T.D.a kol. Russkaja literatura dlja dětěj. Moskva, 1998.
-
Doporučená:
Brčáková, Dagmar a kol. Govoritě po-russki. Ruská konverzace. LEDA, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Doporučená:
Kudrjavceva Malenová, E. Litěraturnaja skazka v individualnom stile Gennadija Cyferova v kontěkstě češskoj recepcii russkoj litěratury dlja dětěj i moloďoži vo vtoroj polovině 20-ogo veka.. Brno MU, 2017.
-
Doporučená:
FOZIKOŠ, Andrej; REITEROVÁ, Taťjana. Reálie rusky mluvících zemí : osnovnyje fakty iz istorii i dejstvitel'nosti Rossii i Belarusi. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-85784-76-9.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-862-5.
-
Doporučená:
Svobodová, Jiřina; Rykovská, Milena. Ruský jazyk pro začátečníky. 2. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-863-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základy systému ruského jazyka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
master Russian at level A2 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v ruské literatuře pro děti a mládež |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
adaptovat vhodný literární nebo odborný text pro výuku ruského jazyka na 1. stupni |
komunikovat v ruštině na úrovni A2 |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|