|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / SOAN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
SOAN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro antropology
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/SOAN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnosti porozumět širokému spektru původních odborných písemných a mluvených španělských projevů.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní i písemná prezentace zvoleného odborného tématu ve španělštině.
|
Obsah
|
1) Výklad historických, intelektuálních a civilizačních předpokladů vzniku antropologického myšlení jako specifického západního způsobu konceptualizace nezápadního světa a lidské odlišnosti a rozmanitosti. 2) Antropologie, vymezení a geneze pojmu, základní členění antropologických věd, syntetické a interdisciplinární pojetí antropologie, anglosaská a kontinentální tradice antropologického myšlení a její proměny. 3) "Střet kultur a civilizací", Samuel Huntington, Francis Fukuyama, Shmuel Noah Eisenstadt, problematika modernity, univerzalismu, kulturního partikularismu a fundamentalismu. 4) Vymezení pojmu kultura. Problematika multikulturalismu, kulturního relativismu, etnocentrismu, xenofobie, "vedoucí kultury" (Leitkultur). Migrace v současném světě, asimilace a integrace. 5) Vznik moderního nacionalismu, vztah tradiční a moderní společnosti (Gemeinschaft a Gesellschaft) a jejich odraz v soudobých vědách o člověku. Vznik a vzestup rasové teorie. 6) Politická antropologie a kritická reflexe moderního totalitarismu a fundamentalismu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Augé, Marc. Hacia una antropología de los mundos contemporáneos. Barcelona, Editorial Gedisa, 1995.
-
Doporučená:
Soubor vybraných textů.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat španělský jazyk na úrovni B2 |
orientovat se ve španělsky psané odborné literatuře |
vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému z oblasti antropologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat původní odborné texty ve španělském jazyce |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované otázkám z antropologie |
aktivně se zapojovat do párové/skupinové diskuse na dané téma z antropologie |
samostatně sumarizovat a interpretovat základní teze odborného textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět širokému spektru původních španělských odborných textů z oblasti kulturní a sociální antropologie (na pokročilé úrovni) |
porozumět odbornému textu ve španělském jazyce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prakticky využít odbornou terminologii při vlastní odborné prezentaci |
vytvořit vlastní odborný text |
komunikovat na odborné úrovni ve španělském jazyce |
zhodnotit písemný/poslechový text, zaujmout k němu stanovisko, předávat informace, vyvracet nebo obhajovat určitý názor |
adekvátně interpretovat poslechový text |
na různých typech úkolů prokázat rozšíření a prohloubení úrovně svých jazykových dovedností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|