|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / DPTS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
DPTS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Digit. techn. jako pomocník při studiu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Digitální technologie jako pomocník při studiu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu seznámit studenty s možnostmi využití digitálních technologií pro podporu studia a různými typy metakognitivních strategií.
|
Požadavky na studenta
|
Založení digitálního portfolia pro práci se zdroji.
|
Obsah
|
Úvod do informačních systémů na ZČU.
Odborné virtuální komunity, servery, blogy, vlogy, podcast, RSS.
Knihovní služby, autorizované zdroje.
Aplikace a digitální nástroje pro podporu studia.
e-Time management (práce s elektronickým kalendářem).
Digitální portfolio.
Styly učení. Autodiagnostika.
Personalizované učební prostředí.
Metakognitivní strategie (strategie, jak se učit).
Digitální technologie jako kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Základní studijní oporou pro tento předmět je kurz v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Janů (100%),
Mgr. Jan Král (100%),
Ing. Jan Přibáň (100%),
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Zíka (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pojmy z informatiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyhledávat informace v odborných virtuální komunitách na serverech, blozích, vlozích, podcastech, RSS |
využívat správně informační systémy na ZČU |
vyhledávat a znát rozmanité aplikace a digitální nástroje pro podporu studia |
vysvětlit možnosti využití digitálních technologií jako kompenzačních pomůcek pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat širší spektrum knihovních služeb a autorizovaných zdrojů |
plánovat činnosti za pomoci elektronického kalendáře |
tvořit digitální portfolio |
provádět autodiagnostiku stylu učení |
utvářet personalizované učební prostředí |
využívat metakognitivní strategie k učení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|