|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9UTDV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9UTDV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Uvedení do teorie a didaktiky VV
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoretický vhled do problematiky výtvarné výchovy. Okruhy dílčích témat zastřešují témata dětský výtvarný projev, koncepce kreslení a výtvarné výchovy, proces výtvarné výchovy, teorie a didaktika výtvarné výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné vypracování písemného testu, prokázání znalostí obsahem a rozsahem odpovídajících přednáškovým tématům zkouškou.
|
Obsah
|
Vzdělávací obsah ve VV. Pojetí Vv. Artefiletika. Dualita cílové oblasti ve VV. Estetické a umělecké stránky učiva. Dynamika vztahů námětu, výtvarných postupů a úkolu. Výrazová hra. Učitel VV. Žákovo pojetí VV. Specifičnost interakčního prostoru ve VV. 11. Reflexe a evaluace ve VV.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopis Výtvarná výchova.
-
Doporučená:
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika Vv I., 2.vyd, Karolinum Praha , 1991.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. [Díl] II.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. I.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1994.
-
Doporučená:
Kol. (red. J. Slavík). Výtvarná výchova a její teorie?, PF UK, Praha 1998.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student - prokazuje schopnost interpretace dětského výtvarného projevu z různých pedagogických hledisek, zejména z hlediska zvládání výtvarného výrazu, - prokazuje ontodidaktickou znalost obsahu a schopnost jeho transformace - je schopen koncipovat program vyučovací ch jednotky výtvarné výchovy s ohledem na kontext cílů předmětu a další kontexty, především s ohledem na kontext TVP, ŠVP a RVP, - projevuje schopnost reflexe a sebereflexe, závěry z reflexe je schopen verbálně formulovat a vyjádřit v písemné formě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|