|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEL5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEL5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Angličtina 5 pro Fakultu elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina 5 pro elektrotechniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AEL5
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AEL5 a KAJ/AST5 a KAJ/AT5
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty efektivně komunikovat v technicky orientovaném pracovním prostředí a vybavit je jazykovými kompetencemi úrovně B2 podle profesně zaměřeného Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 75% úspěšnost v závěrečném testu
- portfolio: (1) ústní popis pracovního či výrobního postupu; (2) písemný popis technického problému souvisejícího s vysvětlením příčiny a uvedením možných následků + řešení, NEBO: popis + vysvětlení, jak funguje přístroj
- průběžné plnění zadávaných úkolů
|
Obsah
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Eureka!
2. týden. 1.2 Smart wells; 1.3 Lasers
3. týden. 2.1 Spin-offs; 2.2 Specifications
4. týden. 2.3 Properties; How to Give a Presentation; HW (samostudium): Review Unit A
5. týden. 3.1 Problems; 3.2 Solutions
6. týden. 3.3 Controls; Doplňkový materiál: Autopilot
7. týden. 4.1 Shutdown
8. týden. 4.2 Overhaul; 4.3 Instructions; HW (samostudium): Review Unit B
9. týden. 5.1 Causes; 5.2 Steps
10. týden. 5.3 Stages; 6.1 Risk
11. týden. 6.2 Crisis; 6.3 Projects
12. týden. Doplňkový materiál: Car Safety; HW (samostudium): Review Unit C
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vytvořit minulé příčestí |
- identifikovat prostředky sloužící k dosažení koheze textu |
- vytvořit přítomný prostý čas |
- identifikovat infinitiv |
- vytvořit příčestí přítomné |
- vytvořit minulý prostý čas |
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- utvořit minulý průběhový čas |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit vedlejší vztažnou větu |
- utvořit budoucí prostý čas |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat paralelní děje, které proběhly v minulosti |
- popsat minulý děj, jehož důsledky pokračují v současné době |
- jednoduše popsat, k čemu se přístroj používá |
- popsat materiálové vlastnosti vhodnými přídavnými jmény |
- popsat děje probíhající v současnosti |
- popsat jednoduchý pracovní postup |
- jednoduše vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- podat instrukce |
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
- popsat graf |
- popsat jednoduchý problém a navrhnout jeho řešení |
- porovnat vlastnosti předmětů: vyjádřit podobnost a rozdílnost |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- jednoduchým způsobem pohovořit o budoucích dějích |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- utvořit předpřítomný průběhový čas |
- zredukovat vedlejší větu v trpném rodě pomocí minulého příčestí |
- identifikovat fráze používané v prezentacích |
- rozeznat hlavní jazykové prostředky použité k dosažení koherence textu |
- utvořit přítomný průběhový čas v trpném rodě |
- odlišit frázová slovesa od podstatných jmen z nich vytvořených |
- utvořit předbudoucí čas prostý |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat děje, které začaly v minulosti, pokračují v přítomnosti a budou pravděpodobně pokračovat v budoucnost |
- přednést krátkou prezentaci |
- využít příčestí přítomné k tvorbě přechodníkové konstrukce za účelem redukce vedlejší věty vztažné |
- popsat složitý systém na základě nákresu |
- podat instrukce obsahující paralelní činnosti |
- popsat složitý pracovní postup či výrobní proces |
- aktivně využívat techniky rychlého čtení |
- pohovořit o plánovaných budoucích činnostech |
- pohovořit o pravděpodobných budoucích dějích |
- pohovořit o dějích, které budou dokončeny před určitým okamžikem v budoucnosti |
- několika způsoby popsat princip, funkci a využití přístroje |
- aktivně přispívat k diskusi o zdokonalení výrobků |
- reagovat na návrhy |
- vyjádřit různou míru pravděpodobnosti/určitosti |
- popsat složitý problém, včetně jeho příčin a následků, a navrhnout jeho řešení |
- vyjádřit složitý příkaz a doporučení |
- vyjádřit zákaz a nutnost |
- popsat dovednosti a schopnosti |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|