|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / F3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
F3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/F3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen začátečníkům se vstupní úrovní A1 dle SERR. Cílem kurzu je připravit studenty na dosažení úrovně A2- dle SERR.
Kurz UJP/F3 volně navazuje na kurz UJP/F2.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%)
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina, komunikativní aktivity.
Různé způsoby vyjádření budoucnosti.
2. týden
Srovnávání kvality a kvantity, vyjádření znepokojení, ujišťování.
Školství.
3. týden
Práce. Podnik a podnikání, zájmenná příslovce "en" a "y".
Zájmenná příslovce "en" a "y".
4. týden
Vyjádření podmínky (1. část), vyjádření preferencí.
Žádost o místo. Pracovní život ve Francii.
5. týden
Konjunktiv (subjonctif) - použití, vyjádření názoru.
Konjunktiv - pokračování.
6. týden
Vyjádření množství, vyjádření zákazu či povolení.
Politika. Francouzi a politika.
7. týden
Média - televize, rádio. Vedlejší věty vztažné.
Vedlejší věty vztažné.
8.
Popis události. Příslovce. Přechodník.
Společenský život - představování sebe nebo někoho jiného, pronesení přípitku. Frankofonní tisk.
9. týden
Shrnutí a opakování.
Průběžný test.
10. týden
Učení se cizím jazykům. Časování v oznamovacím způsobu - přítomné, budoucí a minulé časy.
Časování sloves - rozšíření. Užívání sloves savoir, connaître, se souvenir.
11. týden
Písemné navázání kontaktu. Společenský život - setkání.
Frankofonní literatura.
12. týden
Shrnutí a opakování. Komunikativní aktivity.
Zápočtový test.
13. týden
Oprava zápočtového testu.
Hodnocení, komunikativní aktivity.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038593-9.
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-0385922.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- pojmenovat základní činnosti každodenního života |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- rozlišit tvary oznamovacího a rozkazovacího způsobu |
- rozlišit tvary přítomného času prostého, přítomného průběhového času, blízké budoucnosti, perfekta a imperfekta |
- rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
- rozlišit významy časů v přítomnosti a minulosti |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti |
- vysvětlit základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vést jednoduchý rozhovor v základních každodenních situacích - telefonování, nakupování apod. |
- popsat jednoduchým způsobem osoby i věci, zeptat se na jejich vlastnosti |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- napsat krátký osobní dopis, vzkaz |
- vyjádřit svoje potřeby |
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
- volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
- podat jednoduchým způsobem informace o fyzickém stavu a zdraví |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit tvary jednoduchého budoucího času |
- pojmenovat různé způsoby vyjádření budoucnosti |
- identifikovat výrazy používané pro srovnávání z hlediska kvality a kvantity |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- identifikovat základní gramatické struktury používané k vyjádření podmínky |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- pojmenovat základní jevy, věci a osoby související s tématem školství, práce a podnikání, média, politika |
- rozlišit základní druhy vztažných vět |
- vyjmenovat základní pravidla slušného chování uplatňovaná ve frankofonních zemích v základních situacích společenského života |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- různým způsobem vyjádřit děj, který proběhne v budoucnosti |
- srovnat osoby, věci a jevy z hlediska kvantity i kvality |
- použít zájmenná příslovce "en" a "y" ve vlastní písemné nebo ústní produkci |
- jednoduchým způsobem vyjádřit podmínku |
- používat ve vlastním projevu konjunktiv a přechodník s ohledem na úroveň A2- dle SERR |
- správně reagovat během základních situací společenského života |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|