|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / F4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
F4
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština, Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/F4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen začátečníkům se vstupní úrovní A2- dle SERR. Cílem kurzu je dosažení úrovně A2 dle SERR.
Kurz UJP/F4 volně navazuje na kurz UJP/F3.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů; absolvování průběžného testu; úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- konzultace 1/měsíc
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
Učební plán v ČJ:
1. týden
Úvodní hodina. Komunikativní aktivity.
Svátky a oslavy. Předmět přímý.
2. týden
Svátky a oslavy - pokračování. Vyjádření preferencí. Předmět nepřímý.
Vaření, recepty.
3. týden
Francouzský kalendář - svátky a oslavy.
Neobyčejné příběhy. Podmiňovací způsob v přítomnosti.
4. týden
Zdvořilé žádosti a rady. Slovesa popisující pohyb.
Vyjádření návrhu - jeho přijetí, odmítnutí.
5. týden
Slovní zásoba vztahující se k humoru. Slovní hříčky.
Řeč barev. Frazeologie. Nepřímá řeč - přítomnost, budoucnost, minulost, otázka, rozkaz.
6. týden
Vazby "faire" + sloveso, "laisser" + sloveso. Vyjádření nedorozumění, usmíření.
Francouzi očima jiných národů.
7. týden
Shrnutí a opakování.
Průběžný test.
8. týden
Francouzská kinematografie.
Dobrodružství 21. století. Vyjádření úspěchu x neúspěchu. Trpný rod.
9. týden
Konjunktiv přítomný (subjonctif) - tvoření, použití, vyjádření vůle, povinnosti, pocitů.
Konjunktiv - pokračování. Vyjádření strachu, dodání odvahy.
10. týden
Sport. Francouzi a sport.
Domácí práce. Vyjádření vlastnictví.
11. týden
Neurčitá zájmena samostatná a nesamostatná.
Vyjádření důvěry a nedůvěry.
12. týden
Sociální problémy ve Francii.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava zápočtového testu.
Hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro studenty kurzu je připraven kurz v Google Classroom s doplňujícími materiály a informacemi vztahujícími se ke studiu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038593-9.
-
Základní:
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-0385922.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit tvary perfekta a imperfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- vhodně používat ve vlastním projevu základní časy pro vyjádření přítomnosti, budoucnosti a minulosti |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- použít zájmenná příslovce "en" a "y" ve vlastní písemné nebo ústní produkci |
- používat ve vlastním projevu konjunktiv a přechodník s ohledem na úroveň A2- dle SERR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit tvary kondicionálu přítomného |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou nejen v přítomnosti, ale i v budoucnosti a minulosti |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- rozlišit tvary samostatných přivlastňovacích zájmen |
- rozlišit tvary samostatných a nesamostatných neurčitých zájmen |
- pojmenovat hlavní francouzské svátky |
- pojmenovat základní náčiní, pomůcky, spotřebiče a činnosti související s tématem vaření |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- používat ve svém projevu kondicionál přítomný |
- používat na vyšší úrovni předmět přímý a nepřímý |
- transformovat řeč přímou na řeč nepřímou nejen v přítomnosti, ale i v budoucnosti a minulosti |
- používat tvary trpného rodu |
- správně používat vazby "faire" + sloveso a "laisser" + sloveso |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti sportu, sociálních problémů |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti sportu, sociálních problémů a společenských událostí (oslavy, předávání cen za umělecká díla apod.) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|