|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / N6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
N6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Němčina 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/N6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro středně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty základními jazykovými kompetencemi a připravovat studenty na úroveň B1+ dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
- povinná docházka
- odevzdání všech zadaných úkolů v určeném termínu
- ústní prezentace na zadané téma
- průběžný test
- splnění závěrečného testu na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 7. lekce - Vztahy. Přátelství. Plusquamperfektum.
2. týden: 7. lekce - Konflikty. Vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während"
3. týden: 8. lekce - Zdraví. V nemocnici. Sloveso "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur"
4. týden: 8. lekce - Hudba a emoce. Zvratné zájmeno v akuzativu a dativu. Párové spojky.
5. týden: 9. lekce - Umění. Postavení "nicht" ve větě.
6. týden: 9. lekce - Umění. Skloňování adjektiv bez členu.
7. týden: 10. lekce - Společenské hodnoty. Pasiv v prézensu, préteritu a perfektu.
8. týden: 10. lekce - Politika. Evropa. Pasiv s modálním slovesem
9. týden: 11. lekce - Život ve městě. Členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine"
10. týden: 11. lekce - Doprava. Zpodstatnělá adjektiva. Vztažná věta s "was, wo".
11. týden: 12. lekce - V bance. Peníze. Věty s "je ..., desto/umso ..."
11. týden: 12. lekce - Globalizace. Particip I, II jako adjektiv
13. týden: Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Kursbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607172-7.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu B1 Übungsbuch. Stuttgart, 2022. ISBN 978312607173.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : klíč. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-13-0.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit slabé a silné skloňování substantiv |
rozlišovat pravidelné a nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií |
přiřadit správné spojky do vedlejších vět |
přiřadit správný tvar vztažného zájmena ve vedlejší větě |
rozlišit infinitivní konstrukce s "zu" |
rozlišit časové předložky s dativem a akusativem - "ab, an, bis, ... während, ..." |
rozlišit předložky s genitivem |
rozlišovat minulý čas - préteritum |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
hovořit o různých událostech v minulosti |
vyjádřit své pocity, přání, názory, námitky |
diskutovat o osobních a pracovních vztazích |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
napsat esej na probírané téma |
hovořit o technice a přístrojích |
diskutovat o zvycích v nakupování |
napsat motivační dopis |
diskutovat o pracovních inzerátech a přijímacím pohovoru |
hovořit o životním prostředí |
vyjádřit plány a představy o budoucnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit plusguamperfektum |
rozlišit vedlejší věty s "bevor, bis, nachdem, seit, während" |
rozlišit užití slovesa "brauchen" ve spojení "nicht/kein" nebo "nur" |
rozlišovat zvratné zájmeno v akuzativu a dativu |
rozpoznat párové spojky |
rozlišovat skloňování adjektiv |
rozlišovat pasiv v přítomném čase, préteritu, perfektu a s modálním slovesem |
rozlišit členy v postavení zájmena "meiner, meine, meins, meine" |
rozlišovat zpodstatnělá adjektiva |
rozlišovat věty s "je ..., desto/umso ..." |
rozlišovat užití particip I, II |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
charakterizovat mezilidské vztahy |
správně strukturovat text |
aktivně diskutovat o aktuálních problémech |
diskutovat o společenských hodnotách |
hovořit o svých plánech do budoucna |
aktivně použít slovní zásobu z oblasti zdraví |
napsat abstrakt a krátkou esej |
analyzovat texty studovaného oboru |
diskutovat o umění, emocích |
reagovat na dotazy při vstupním pohovoru |
aktivně použít slovní zásobu z oblasti dopravy |
aktivně používat slovní zásobu z oblasti financí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|