|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RT5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RT5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro techniky 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/RT5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje na dosažení jazykové úrovně A2+ dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů.
2 zápočtové testy splněné na 75%.
|
Obsah
|
1.-2. Charakteristika člověka.
3. Vyjádření nutnosti. Záporový genitiv. Společenské normy chování u různých národů.
4. Práce s odborným textem dle studijního oboru, rozbor, zdroje. Sestavení slovníku odborných slov.
5. Základní matematické údaje, interpretace údajů, jednotky SI. skloňování přídavných jmen - tvrdý vzor, řadové číslovky, data.
6.-7. Popis funkcí a vlastností přístrojů a strojů. Práce s technickým textem, instrukce a návody, sestavení odborného slovníčku. Slova s protikladným významem.
7. 1. zápočtový test
8.-9. Profese. Vyjádření vzájemnosti. Časování sloves z pohyblivým přízvukem.
Odborná terminologie dle oboru.
10. Slovesné vazby. Profese. Výjádření vzájemnosti.
11. SZ na téma oblečení. Časování sloves z pohyblivým přízvukem. Vyjádření nutnosti a možnosti (nemožnosti) děje v minulém a v budoucím čase.
12. Základní prezentační dovednosti.Příklady úspěšné prezentace.
13. 2. zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
rozlišit tvary přídavných jmen
klasifikovat slovesa vyjadřující učení, nakupování, cestování
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
vyjmenovat nejznámnější památky města |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmnové souhlásky
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky
popsat proces nakupování
sestavit jednodoché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek a matematické výrazy
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
rozlišit tvary přídavných jmen
klasifikovat slovesa vyjadřující učení , cestování, výkonu povolání
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
klasifikovat slovesa odborného textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně používat odlišné slovesné vazby
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
správně používat matematické výrazy
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky
popsat proces výkonu povolání
sestavit jednodochý popis funkce stroje, přístroje
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|