|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CBG / 9DB2S
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CBG
/
9DB2S
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Didactic of biology 2
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
No,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
5
[Hours/Semester]
Seminar
10
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Periodicity |
každý rok
|
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Substituted course
|
KBI/9DB2S
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Procesuální stránka vyučování biologie, horizontální a vertikální multilaterální a bilaterální vztahy v učivu, zvláštností vzdělávacího procesu v přírodopisu a v biologii. Vzdělávací a výchovný význam biologie. Vytváření představ a pojmů o věcech a jevech v přírodě na SŠ. Základní otázky psychodidaktiky a jejich využití ve vzdělávání. Učební texty, jejich analýza a možnosti využívání ve vyučování.
|
Requirements on student
|
Prokázání znalosti přednášené látky z předmětů DB1SS a DB2SS, zápočtový test, vypracování seminární práce
|
Content
|
1. Motivace ve vyučování biologii, motivační techniky. 2. Komparativní analýza a evaluace procesuální stránky vyučování biologii. 3. Vyučovací metody v biologickém vyučování. 4. Pozorování, pokus, laboratorní činnost v biologii. 5. Vyučovací formy - normativní a sociální hledisko, možnosti jejich využívání. 6. Vyučovací prostředky využívané v biologii, možnosti využití, tvorba vyučovacích prostředků. 7. Uplatňování vyučovacích principů, zásad a pravidel. 8. Metakognice, reflexe a autoreflexe ve vyučování biologii z pohledu učitele a studenta. 9. Evaluační techniky a jejich využívání v biologii. 10. Psychodidaktické školy (Piageta, Brunera a Vygotského) a jejich dopad na vyučování biologie. 11. Environmentální výchova ve vyučování biologii. 12. Sexuální výchova ve vyučování biologii. 13. Výchova ke zdraví ve vyučování biologii.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Podroužek, Ladislav. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.
-
Recommended:
Modelové vzdělávací programy pro základní školy.
-
Recommended:
Podroužek, Ladislav. Překonávání atomizace ve vzdělávání v základní škole. 2003.
-
Recommended:
Kolektiv:. Rámcový vzdělávací program gymnaziálního vzdělávání. -. Výzkumný ústav pedagogický, Praha, 2003.
-
Recommended:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Recommended:
Froněk, Jiří; Kvasničková, Danuše. V přírodopise nověji : Hrst zkušeností a rad z ověřování alternativního učiva z přírodopisu. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-032-X.
-
Recommended:
Altmann, Antonín; Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro další vzdělávání učitelů, postgraduální studium. 1.. Praha : SPN, 1985.
-
Recommended:
Altmann, Antonín; Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro posl. DVU [další vzdělávání učitelů] biologie, PGS [postgraduální studium], rigorózní zkoušky. [Díl] 2.. Praha : SPN, 1986.
-
Recommended:
Horník, František; Altmann, Antonín. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie : Určeno pro posl. fak. pedagog., fak. přírodověd. a posl. postgrad. studia. Díl 3.. Praha : SPN, 1988.
-
Recommended:
Podroužek Ladislav. Vývoj vymezování učiva a pojetí přírodopisu (1). Biologie.
-
Recommended:
Vzdělávací program pro gymnázia a SŠ s výukou biologie. Standardy pro ZŠ a SŠ..
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|