|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9EVOR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9EVOR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evoluce rostlin
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/9EVOR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Metody výzkumu fosilních rostlin. Evoluce fotosyntézy. Vznik mnohobuněčnosti u autotrofních organizmů. Rozvoj sinic a řas v prekambriu a paleozoiku (stromatolity, útesy). Vznik a vývoj cévnatých rostlin (ryniofyta, zosterophyllophyta, trimerofyta, kapraďorosty, nahosemenné a krytosemenné rostliny). Fytogeografie v geologické minulosti. Praktické využití paleobotanického materiálu v analýze paleoprostředí (paleoklimatologie, paleoekologie aj.). Modelové skupiny a rody vhodné pro výuku ve škole.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test
|
Obsah
|
1. Metody výzkumu fosilních rostlin. Evoluce fotosyntézy. 2. Vznik mnohobuněčnosti u autotrofních organizmů. 3. Rozvoj sinic a řas v prekambriu a paleozoiku (stromatolity, útesy). 4.-10..Vznik a vývoj cévnatých rostlin (ryniofyta, zosterophyllophyta, trimerofyta, kapraďorosty, nahosemenné a krytosemenné rostliny). 11. Fytogeografie v geologické minulosti. 12. Praktické využití paleobotanického materiálu v analýze paleoprostředí (paleoklimatologie, paleoekologie aj.). 13. Modelové skupiny a rody pro vhodné výuku ve škole. 14. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Habětín, V. - Knobloch, E. Kapesní atlas zkamenělin. SPN Praha, 1981.
-
Doporučená:
Němec, František. Paleobotanika : Systematická část. Praha : Academia, 1975.
-
Doporučená:
Němejc, F. Paleobotanika I. Academia Praha, 1959.
-
Doporučená:
Němejc, F. Paleobotanika II.
-
Doporučená:
Němejc, F. Paleobotanika III.
-
Doporučená:
Kvaček, Zlatko. Základy systematické paleontologie I. : paleobotanika, paleozoologie bezobratlých. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0132-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|