|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / EX1MO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
EX1MO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multioborová přírodovědná exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
3
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti aplikují získané teoretické znalosti z přírodních věd v terénu. Studenti dokáží determinovat běžné přírodniny a rozlišovat fyzikální, chemické a biologické jevy v terénu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na exkurzi, znalost demonstrovaných přírodnin a příprava dílčí exkurzní trasy (tématu) v daném území jako samostatného projektu.
|
Obsah
|
Exkurze do specifické oblasti. Analýza ekosystémů (s demonstrací živočišných a rostlinných druhů, hornin, půd, fyzikálních a chemických jevů). Rozbor přírodních procesů z fyzikálního, chemického a biolologického hlediska. Návštěva zařízení s chemickým provozem. Návštěva science centra. Dopad antropických aktivit na životní prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Handke, Horst Herbert; Pankow, Helmut; Schubert, Rudolf. Exkursionsflora von Deutschland. Band 1, Niedere P[f]lanzen. Heidelberg ; Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0655-2.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 2, Gefässpflanzen: Grundband : Mit 800 Abbildungen /.
-
Doporučená:
Rothmaler, Werner. Exkursionsflora von Deutschland. Band 3, Gefässpflanzen: Atlasband. Berlin : Spektrum Akademischer Verlag, 2000. ISBN 3-8274-0926-8.
-
Doporučená:
Rothmaler, W. Exkursionsflora von Deutschland. Band 4, Gefässpflanzen : kritischer Band : mit 743 Abbildungen.
-
Doporučená:
Klíč k určování bezobratlých. 1. vyd. Praha : Scientia, 1995. ISBN 80-85827-81-6.
-
Doporučená:
Kubát, Karel. Klíč ke květeně České republiky. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0836-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít znalosti z přírodovědných oborů (biologických a geografických), a to obecné i systémové. Měl by mít zájem o biologické a geografické obory |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět pracovat s terénní biologickou technikou (dalekohled, lupa, síť)
|
umět pracovat s atlasy a určovacími klíči
|
umět využít různé terenní výzkumné metody |
aplikovat chemické a fyzikální procesy v praxi |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
samostatně a iniciativně řešit a chápat příčiny a souvislosti v přírodě |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát metody hodnocení krajiny a životního prostředí |
poznat některé méně běžné avšak významné druhy živočichů a rostlin |
poznávat, měřit a mapovat méně běžné přírodní procesy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen lektorovat část exkurze s přírodovědnou tématikou. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|